מעצר המחבלים

השב"כ עצר את מבצע פיגוע המטען בכפר חיזמא שבצפון ירושלים לפני כחודש וחצי, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ממנו נפצע קצין צה"ל שחר רודיטי באורח קשה, כך הותר לפרסם אחר הצהריים (ראשון).

במהלך החקירה בשב"כ עלה כי המחבל הכין מטעני חבלה נוספים ותכנן לבצע פיגוע מטען נוסף באזור מעלה אדומים.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא ד"ר סאמר מחמוד דאוד אלחלביה, רופא שיניים בן 35 תושב אבו דיס, אשר הניח והפעיל את המטען (הפעלה סלולרית).

יחד איתו נעצרו ד"ר דגאנה פאיז גמיל נבהאן, רופא שיניים גם הוא, תושב מחנה הפליטים קלנדיה בן 35; אבין של המחבל, מחמוד דאוד שחאדה אלחלביה, אח בבית חולים בן 64 תושב אבו דיס; ד"ר דאוד שחאדה מחמוד אלחלביה, אחיו של המחבל גם הוא תושב אבו דיס ורופא שיניים; בן דודו של המחבל שאדי מוחמד אחמד מוחסן תושב אבו דיס בן 31.

במסגרת החקירות עלה כי המחבל, סאמר חלביה, החל בתכנון הפיגועים בראשית חודש פברואר 2016, לטענתו לאור "חילול אל אקצא ופגיעה ישראלית בילדים פלסטינים". עוד עלה בחקירה כי ייצר מטענים נוספים ואף הכין מטען נוסף צמוד סלולר, לשם ביצוע פיגועים עתידים והשאיר אותם במרפאה שלו בכפר עקב.

בהמשך, נעצר מחמוד חלביה, אביו של סאמר, בחשד להעלמת ראיות ממרפאת בנו. בחקירתו עלה כי בנו, דאוד עיאד ואחיינו שאדי מחסן, הוציאו את המטענים שהיו במרפאה השייכת למחבל. השניים נעצרו, ובחקירתם עלה כי אכן הוציאו את המטענים מהמרפאה.

לאחר שנעצרו הסגירו השניים 56 מטעני צינור קטנים חלקם בעלי חיבורי חוטים ופתילים, שני בקבוקי תבערה ומטען צינור גדול בצורה U. להערכת אנשי המקצוע, מדובר במטענים בעלי פוטנציאל קטלני.

הקצין פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם פגיעת פנים קשה מאוד. רודיטי נותח במשך 12 שעות בניתוח מורכב ושוחרר לאחר כשבועיים.

שחר (משמאל) והוריו מודים לצוות הרפואי
שחר (משמאל) והוריו מודים לצוות הרפואיצילום: דוברות הדסה