הטנק שהוחזר מרוסיה
הטנק שהוחזר מרוסיהדוברות

פרחיה היימן, אחותו של יהודה כץ מנעדרי קרב סולטן יעקב, הגיעה היום (ראשון) להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

היימן טענה כי השבת הטנק מרוסיה הייתה "ספין" של ראש הממשלה וקראה: "לדאוג להשבת הנעדרים הביתה, ולא לטנקים שהיו ליד או בערך".

בראיון לחדשות 2 סיפרה היימן כי בשיחה אישית עמה אמר לה נתניהו כי ידאג להביא את הטנק שבו נלחמו הנעדרים וכי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר את הגעתו, בעוד שבפועל הוחזר טנק שאומנם השתתף בקרבות - אך ללא קשר ישיר לנעדרים.

"במשך 34 השנים הללו למשפחות כץ, פלדמן ובאומל אין קבר לפקוד אותו, אבל עכשיו יהיה להם את הטנק הזה", אמר נתניהו בעת ביקורו ברוסיה. "שריד מקרב סולטן יעקב שהם יוכלו לבקרו ויוכלו גם לגעת בו ולגעת בזכר בניהם. נמשיך לחפש אותם כפי שאנו עושים גם לגבי הדר גולדין ואורון שאול".

"הוא אמר לי שהטנק של הנעדרים יגיע", הבהירה היימן. "אני ביקשתי להצטרף לנסיעה כדי לבקש מפוטין לדאוג לצוות ולא לטנק, ופתאום להפתעתי קיבלנו טנק שכלל לא שייך לנעדרים. בצה"ל יודעים כבר שבועות ארוכים שזה לא הטנק, וראש הממשלה הוא קצה הפירמידה בעניין הזה. מאחוריו יש מערכת שלמה שמתנהלת בצורה קלוקלת, לא ראויה, לא מכובדת - ולזה אני רוצה לשים סוף".

היימן טענה בעבר כי יש ברשותה הקלטה של השיחה בינה לנתניהו, אך הסבירה כי אין בכוונתה לחשוף אותה. "אני לא רוצה להיגרר למקום של שטיקים, טריקים ודברים לא מכובדים", הסבירה. "במיוחד היום - כ' בסיון - יום ההיעדרות של אחי, אני רוצה לשמור על שיח נקי, מכובד וראוי".

"די בדברים שראש הממשלה אמר בפומבי בכדי להבין שיש כאן הטעיה", הוסיפה היימן. "האמירה בנוגע ל'טנק שהמשפחות יוכלו לגעת בו', ועצם העניין שהתקשר לשלושת משפחות נעדרי סולטן יעקב - לא צריך תעודת בגרות כדי להבין שיש פה ספין".