בן גביר
בן גבירצילום: אלירן אהרון

ראשי תנועת ''עוצמה יהודית'', ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין פנו הערב (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה ודרשו ממנו למנוע את תשלום הפיצויים בסך 21 מיליון דולר למשפחות הרוגי המרמרה, שישולמו במסגרת הסכם הפיוס בין ישראל טורקיה.

במכתב דחוף שנשלח ליועמ"ש אביחי מנדלבליט על ידי עורך הדין בן גביר נכתב "לתדהמתנו התקבלה החלטה לשלם סכום פיצוי למי שפעל בבריונות והפר את החוק ברגל גסה.

''מדובר בכנופיה של פושעים שביקשו לפרוץ את המצור הימי, פגעו בביטחון תושבי מדינת ישראל ואף פגעו ופעלו נגד חיילי צה"ל. הופתענו לגלות כי בכוונת ממשלת ישראל לפצותם", כתב בן גביר.

ב"עוצמה יהודית" מזהירים כי "לא מדובר רק בכשל מוסרי אלא בצעד לא חוקי ואין למדינת ישראל כל רשות להעביר כספים בעבור מעשי עבירה. לא יכול להיות שחוטא ייצא נשכר והמסר לעולם כולו הוא שניתן להמשיך ולפגוע במדינת ישראל ואף לקבל פיצוי על כך".

פעילי הימין דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב בהסכם הפיוס ולמנוע העברת הפיצויים. ''אנו דורשים מאדוני, שהוא גם ראש התביעה הכללית במדינת ישראל, להודיע לראש הממשלה כי מדובר בפיצוי שאינו חוקי ובמידה ולא תעשה כן נאלץ לעתור לבג''צ".