אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת נוסף בקרב משכירי דירות, בדגש על השכרה לטווח קצר באמצעות אתרי אינטרנט כדוגמת airbnb.

במסגרת המבצע נערכו 58 ביקורות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובאילת שהעלו כי 33% מבעלי הדירות לא דיווחו על הכנסותיהם.

למבצע קדמה הכנה שכללה, בין היתר, ביצוע הזמנות באינטרנט ואיתור בעלי הבתים. בתקופה הקרובה מתוכננים מבצעים נוספים בענף זה, במסגרתם יאותרו בעלי דירות להשכרה לטווח קצר ותעירך להם ביקורת על ידי מס הכנסה.

בתל אביב נתגלו שישה בעלי דירות המשכירים דירותיהם לטווח קצר באמצעות האתרים airbnb ו-booking, אשר לא דיווחו על הכנסותיהם לרשות המסים.

אחד מבעלי הדירות, המשכיר דירת יוקרה לא דיווח על הכנסה של 135,000 ₪. תגובתו היתה "אני מדווח לפי 10%, לא ידעתי שמדובר בהכנסה עסקית". בדיקה שנערכה במשרד השומה לבעלת דירה המושכרת לטווח קצר העלתה כי היא אינה מנהלת כלל ספרים ולא רשמה הכנסות של כ- 25,000 ₪.

בירושלים מצאו המבקרים ארבעה בעלי דירות המשכירים דירותיהם לטווח קצר באמצעות אתרי האינטרנט airbnb ו-booking אשר לא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס.

אחד המשכירים הינו תושב חוץ, המשכיר דירת יוקרה, אשר לא דיווח על הכנסה של 144,000 ₪. "התכוונתי לפתוח תיק ולדווח", הסביר.

בחיפה נבדקו בעלי חדרים בבית מלון, המשכירים אותם לתקופות קצרות, ונתגלה כי חמישה מהם לא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס. רוב המשכירים טענו "לא ידענו שצריכים לדווח".

אחד מבעלי הבתים באילת שנתגלה לגביהם כי הם לא רושמים הכנסות, מציע וילות להשכרה קצרת טווח על בסיס תשלום יומי שנע בין 1000 ₪ ל- 3000 ₪. כמו כן, לא פתח בעל הווילות תיק ברשות המסים בתירוץ "אני חולה, אין לי כוח".

כל המקרים הועברו לטיפול משרדי השומה ומשרדי החקירות הרלוונטיים.