הרב שמואל רבינוביץ'
הרב שמואל רבינוביץ'צילום: פלאש 90

גורמים ברבנות הראשית תוקפים בחריפות את רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' וטוענים כי השגיאות שעשה הביאו למצב הנוכחי, בו "נשות הכותל" והתנועות הרפורמיות לא חוששות מביצוע פרובוקציות ברחבת הכותל.

"היה מצופה ממנו שכרגע יניח ל'מבוגרים האחראים' לטפל בנושא ולתקן בתבונה רבה את הנזקים שהוא יצר. אף אחד לא זקוק לעצותיו ה'מחכימות' שהביאו אותנו עד הלום", אמרו הגורמים.

ברבנות הראשית לא מרוצים מכך שהרב רבינוביץ' היה מעורב בגיבוש המתווה לחלוקת הכותל שהוביל היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. מתווה שנפסל בינתיים בשל התנגדות עזה של הסיעות החרדיות ומועצת הרבנות הראשית.

ההאשמות הקשות שמטיחים אנשי הרבנות הראשית ברב הכותל, מגיעות בעקבות מכתב ששיגר הרב רבינוביץ' לרב הראשי דוד לאו, שבו הוא קורא לפעול למניעת הפגיעה בכותל המערבי.

"בתקופה האחרונה עדים אנו לניסיונות של ארגונים שונים לקיים תפילות מעורבות בכותל המערבי תוך פגיעה קשה בהלכה", כתב הרב רבינוביץ', "חודשים אני זועק את זעקת הכותל ואין לי מנחם".

"אני מבקש לכנס דיון חירום כדי לדון בהידרדרות הנוראה בכותל המערבי ולקבל החלטות דחופות בענין, אני קורא לכם מלב שותת דם עת לעשות לה'! בטרם יהיה מאוחר מדי".

לסיום כתב רב הכותל, "עלינו לפעול מיידית מול כל הגורמים כדי שיתקבלו ההחלטות הנכונות ובראשן תיקון חוק המקומות הקדושים ולעצור את הסחף הנורא הזה".