דוד אמסלם
דוד אמסלםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) פוצץ את הדיון שקיים היום (שלישי) בוועדה על "מסמך הח"כים" שבידי המשטרה, שתי דקות לאחר שהחל.

הסיבה להפסקת הדיון היא היעדרות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש מח"ש אורי כרמל וראש אגף החקירות של המשטרה ניצב מני יצחקי, שזומנו לדיון אך בחרו שלא להגיע.

"המשטרה הגיעה לאן שהגיעה בגלל אותו זלזול, אותה יהירות ואותה חוצפה", הגיב אמסלם. ''אני לא מתכוון לנהל את הדיון דרך דוברים, לכן אני נועל את הדיון. יחד עם חברי הח"כים נטכס עצה מה לעשות".

"לפני חמישה חודשים שמעתי מבזק ברדיו לפיו ראש אגף חקירות ביקש לאסוף חומרים על אנשי ציבור. הידיעה הטרידה אותי וכתבתי מכתב לשרת המשפטים אילת שקד, בו ביקשתי לדעת אם מתקיים איסוף כזה ואם כן מה תוצאות הבדיקה", סיפר ח"כ אמסלם.

"ב-26.1.16 קיבלתי תשובה שהעניין נבדק מול סגן מנהל מח"ש וכי 'לא היו דברים מעולם'. לכן, ביקשתי מראש אגף חקירות ניצב מני יצחקי, מהמפכ"ל ומראש מח"ש להגיע לדיון היום. אך הם לא הם באו. כרגיל, זה זלזול, יהירות וחוצפה", תקף.

במשטרה הסבירו מדוע המפכ"ל לא הגיע לדיון בוועדת הפנים, "לצערנו, עקב אילוצי לו״ז לא יכלו ראש אח״מ והמפכ״ל להתפנות במועד קצר שכזה. כמובן שמפאת כבוד הכנסת המשטרה שלחה נציג בכיר- המשנה ליועמ״ש המשטרה, נצ״מ אלעזר כהנא, על מנת להעביר את התייחסות המשטרה ולענות על שאלות חברי הכנסת.

"צר לנו כי הדיון הסתיים כך וכפי שכבר הובהר מראש, נשמח לעמוד לרשות חברי הכנסת במועד מאוחר יותר ולהשיב על שאלותיהם, כמובן במגבלות המשפטיות הנוגעות להליכים המתקיימים".