הלפרין ואליהו. יזכו בכרטיס הכניסה ליורוליג?
הלפרין ואליהו. יזכו בכרטיס הכניסה ליורוליג?עודד קרני, מנהלת הליגה

אחרי ששינו בהנהלת היורוליג את פני המפעל הראשון בחשיבותו, עם 30 מחזורים בשיטת ליגה, כעת מגיע גם תורה של האחות הקטנה, מפעל היורוקאפ שנמצא גם כן בבעלות הנהלת היול"ב, להשתנות.

כחודש לאחר זכייתה של גלאטסראיי הטורקית במפעל היורוקאפ, וכשברקע נמצאת המלחמה מול פיב"א על הקבוצות השונות, פרסמו ביול"ב את רשימת 24 הנבחרות שישתתפו במפעל השני בחשיבותו בכדורסל האירופי.

לא רק את רשימת הקבוצות המשתתפות במפעל, פרסמו ביול"ב, כי אם את השיטה החדשה שתונהג החל מהעונה במפעל השני בחשיבותו כשבדומה למפעל היורוליג הבכיר והיוקרתי, מטרת השינוי החדש הוא להיטיב עם הקבוצות השונות ואוהדיהם.

אחרי שמספר הקבוצות המשתתפות במפעל השני הועמד בספק, ביול"ב פרסמו כי 24 נבחרות מ-11 מדינות שונות ייקחו חלק במפעל שנמצא בכותרות בעקבות הוראת פיב"א לאיגודים השונים באירופה שלא לרשום את הקבוצות שהעדיפו את מפעל היורוקאפ על פני מפעלם החדש בליגות המקומיות.

מי שנמצאת בין 24 הקבוצות היא סגנית האלופה הישראלית, הפועל ירושלים שהודחה בעונה האחרונה בשלב השני של היורוקאפ. הירושלמים שעשו חיזוק משמעותי עם החתמתו של מאמן נבחרת איטליה וסיינה לשעבר, סימונה פיאניג'יאני שמו לעצמם מטרה לעשות עונה אירופית טובה הרבה יותר מזו של העונה שעברה.

מי שלא שלחו נציגות למפעל היורוקאפ אלו צרפת וטורקיה. בעוד שהטורקים שלחו ארבע נציגות למפעל היורוליג הבכיר, כלל הקבוצות הצרפתיות נרשמו למפעלים של פיב"א מחשש לסנקציות שיוטלו נגדם.

כאמור, השנה מפעל היורוקאפ יתקיים בשיטה אחרת כשכל 24 הקבוצות המשתתפות בו יחולקו לארבעה בתים שבכל אחת מהן 6 הקבוצות ישחקו אחת מול השנייה בשיטת בית-חוץ.

ארבע הקבוצות שיסיימו במקומות הראשונים, יעפילו לטופ 16, שיכלול גם הוא ארבעה בתים ובסיומו שתי הראשונות יעלו לשלב רבע הגמר שם ישחקו בשיטת הטוב משלושה משחקים. הפרס למנצחת במפעל: כרטיס כניסה למפעל היורוליג הבכיר.

רשימת 24 הקבוצות שישחקו ביורוקאפ: א.א.ק אתונה, אלבה ברלין, בודוצ'נוסט פודגוריצה, צדביטה זאגרב, דינמו ססארי, טרנטו, בילבאו, באיירן מינכן, קאנטו, רג'יו אמיליה, הפועל ירושלים, גראן קנאריה, חימקי, ריטאס וילנה, לוקומוטיב קובאן, ניז'ני נובגורד, פרטיזן בלגרד, אולם, גורה, מורסיה, מלאגה, לובליאנה, ולנסיה וזניט.