השר אזולאי ומנכ"ל משרדו. ש"ס מעכבת?
השר אזולאי ומנכ"ל משרדו. ש"ס מעכבת?צילום: אלירן אהרון

חברת הוועדה למינוי דיינים, הטוענת הרבנית ד"ר רחל לבמור, קובעת בראיון לערוץ 7, כי הסיבה היחידה לכך שהוועדה לאינה מתכנסת ודיוניה נדחים שוב ושוב, היא הרצון להמתין עד לשינוי בהרכבה.

"על פי ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס, ראשות הוועדה נלקחה משרת המשפטים וכיום הסמכויות לקביעת המועמדים נמצאים בידיים של משרד הדתות - וזה אומר אצל ש"ס".

לבמור טוענת כי עם פרישתה באוגוסט, הקול החרדי ישלוט בוועדה. "כיום הוועדה מונה תשעה חברים במקום אחד עשר, אני אמנם התמניתי על ידי השרה ציפי לבני כאשת מקצוע, אבל יחד עם זאת השקפתי היא ציונית דתית. יש לנו כרגע רוב של חמישה חברי ועדה שנמצאים באותו הגוש. עם פרישתי באוגוסט ומינוי טוענת רבנית אחרת שככל הנראה תהיה מש"ס - יהיה רוב חרדי בוועדה".

לדבריה העובדה שהוועדה מונה כיום רק תשעה חברים היא עוד תרגיל חרדי, "שני המקומות הפנויים שייכים לבית הדין הגדול, אלא שהחברים בו פרשו לגימלאות וכרגע לא מונו דיינים חדשים לבית הדין הגדול, למעט הרב איגרא. הרב יצחק יוסף לא ממהר למנות את הרב איגרא כחבר הועדה".

ד"ר לבמור סבורה שהבית היהודי היה צריך להיאבק על כך שהסמכויות בוועדה לא ילקחו ממנו. "לבית היהודי אסור להיכנע לתכתיבים פוליטיים של ש"ס. צר לי מאוד שכל הפוליטיקה הזאת נכנסה לתוך הוועדה. אני קוראת לשרה איילת שקד שלא להיכנע לתכתיבים של ש"ס, שהם אלה שפוסלים את חמישה הדיינים המובילים של הציונות הדתית שמייצגים את החברה הישראלית כולה".

לדבריה העיכובים בכינוס הוועדה, גורמים לעינוי דין. "אני רוצה להזכיר שהבג"ץ פסק שאם לא יהיו מינויים בזמן הקרוב, כל המינויים הזמניים לבית הדין הגדול יבוטלו. אני קוראת לכנס את הועדה עכשיו כדי לעצור את ההידרדרות. אנחנו יכולים וצריכים להתפשר וצריכים מיד לאייש את כל המשרות החסרות".