דבורים על הגג
דבורים על הגגצילום: מוסללה

כך הולך להיות הקיץ הירושלמי שמתחיל היום עם תחילת החופש הגדול.

במהלך החודשיים הקרובים יהפוך מרכז ירושלים למתחם שוטטות ענק עם מיצבים, אומנות רחוב, שוקי יום ולילה, מוזיאונים וכתב חידה למיטיבי לכת. בעלי העסקים מבטיחים אוכל, בילוי וקניות במחירי קיץ.

בחברת עדן – החברה לפיתוח מרכז ירושלים מבטיחים "מרכז העיר יהפוך בקיץ למרחב חווייתי, חי ופועם – כמו שמעולם לא היה" חגיגת קיץ עולמית במרכז ירושלים.

לאורך כל חודשי הקיץ יקושטו הרחובות על פי נושא מתחלף ויתקיימו בהם פעילויות לכל הגילאים – ללא תשלום. השנה, יהפכו שמונה רחובות במרכז ירושלים לפסטיבל תלוי בסימן מדינות העולם וכל רחוב ייצג מדינה.

"רואים עולם", רח' בן הלל - סין, רח' אבן ישראל - תאילנד, רח' לונץ - ברזיל, רח' דורות ראשונים - מקסיקו, רח' בן שטח - יפן, רח' החבצלת – הודו, רח' יואל סלומון - פורטוגל, רח' הסתדרות – רוסיה.

ציורי תלת ממד על המדרכות – לאחר ההצלחה הפנומנלית בחוה"מ פסח, ציורי התלת ממד חוזרים לעטר את רחובות מרכז ירושלים והציבור מוזמן להיכנס לכל ציור, להתייצב על הנקודה הנכונה ולהפוך לחלק בלתי נפרד ממנו.

"נקודת מבט", 13 ציורי תלת ממד ברחובות מרכז העיר, פתוחים במהלך הקיץ למשוטטים בעיר.

"המפעל" –פרויקט החדש של קבוצת בית ריק, הנוהגת לפלוש למרחבים נטושים ונחשבה עד כה לבלתי חוקית. אלא שהקיץ קבלה הקבוצה לראשונה הזדמנות ותמיכה של חברת עדן ועמותת בר קיימא.

וכך, בניין היסטורי וקסום, הממוקם בין העיר העתיקה למרכז העיר, יהפוך למשך הקיץ הקרוב למפעל אמנות חי ושיתופי, עם מחלקות ותפקידים, בדומה לכל מפעל ייצור: סדנאות יצור, הנהלה, מחלקת שיווק, חנות ועוד. העבודה בבניין חשפה פיסות בלתי מוכרות מההיסטוריה שלו, דוגמת בור לשאיבת מים שנתגלה בעת הכנת חדרי השירותים, מרצפות מקוריות מאבן ואפילו נוצר קשר עם המשפחה הנוצרית שחיה בבית בעבר.

המרפסת: גג לעירוניות חדשה - בקומה החמישית של בניין כלל הישן נמצא מתחם ״המרפסת״, המתפרס על 300 מ״ר, וממנו ניתן לצאת אל גג הבניין ששטחו כ- 2000 מ״ר. על האזור מופקדת קבוצת "מוסללה", קהילת יוצרים המהווה חממה ובית ירושלמיים ליוזמות במרחב שבין אמנות, חברה וקיימות ופועלת מתוך אמונה בכוחה של האמנות והיצירתיות להביא לשינוי בר קיימא.

במרפסת מגוון פעילויות לאורך היום – בהן גידול דבורים ביו דינאמי – טבעי. הציבור מוזמן להגיע להתנסות חד פעמית או להשתלמות במגוון תחומים. קיימות גם פעילויות מיוחדות לילדים ולנוער.

בנוסף לאירועים אלו יתקיימו לאורכו ולרוחבו של מרכז העיר אירועי השגרה של חברת עדן ומחלקת תרבות של עיריית ירושלים ובהם: שוק הלילה הגדול בישראל, מאות דוכני אמנות, אמני רחוב והופעות לאורך רחוב יפו לצד הרכבת הקלה ואמני רחוב יפרסו גם לאורך המדרחובים בן יהודה ויואל סלומון לאורך כל הקיץ בימי שני רביעי ושישי, ובכל יום שישי בין 10:00-16:00 יריד בצלאל לאמנויות ברחובות בצלאל שץ ובור שיבר, למעלה מ-120 דוכנים של אמנים מכל רחבי הארץ.

יחזור גם מיצב המטריות אל מרכז העיר לאורך נחלת שבעה לאחר שבשנה החולפת הפך לאטרקציה. גם מתחם מעצבים בעיר שברחוב בצלאל יפתח בקיץ במתכונת רעננה ובאזור יתקיימו תצוגות אופנה בהשתתפות מעצבים ירושלמים בתחילת דרכם כמו גם מעצבים ישראליים בעלי שם עולמי.