ציפי לבני
ציפי לבניצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשרד החוץ מגיבים אחר הצהריים (ראשון) לזימון שקיבלה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) לחקירה משטרתית במהלך ביקורה בבריטניה בשל מה שהוגדר "חשד לפשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה".

חשוב לציין כי הזימון בוטל לאחר לחץ דיפלומטי שהפעילה ישראל - אז הובהר שללבני עומדת חסינות מפני החקירה."ישראל רואה את הזמנת המשטרה שהועברה לח"כ לבני ששימשה בעבר כשרת החוץ של ישראל בדאגה רבה. היינו מצפים להתנהגות שונה מבעלת ברית קרובה כמו בריטניה", לשון תגובת ישראל.

בירושלים מבהירים כי "ישראל מחויבת באופן מלא לכבד את שלטון החוק - הן בעיתות שלום והן בעיתות מלחמה. התחייבות זו תקפה גם היום - למרות העובדה שישראל נשארת תחת איום מתמיד ויומיומי של מחבלים - כולל הפיגועים המחרידים שהתרחשו בימים האחרונים".

"ישראל ניצבת כתף אל כתף עם שותפיה הבינלאומיים, כולל בריטניה, במלחמה המתמשכת נגד איומי הטרור והקיצוניים. היינו מצפים כי שיתופי פעולה אלה ימנעו ניצול לרעה של מערכת המשפט הבריטית למטרות פוליטיות ולניסיונות לייצר קו משווה בין המחבלים ואלו הנלחמים בטרור", אומרים במשרד החוץ.

במערכת המדינית מבהירים כי "ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת להבטיח כי כל אזרחיה לא יהפכו לחלק מהתעללות צינית ופוליטית בכל מקום - כולל בבריטניה".