הספד - ראש המוסד

ראש המוסד יוסי כהן ספד אחר הצהריים (ראשון) לקרוב משפחתו הרב מיכאל (מיכי) מרק הי"ד, שנרצח ביום שישי בפיגוע ירי בכביש 60.

"בן דוד יקר ואהוב. ככה היית פותח כל הודעה אליי בווטסאפ. וכך אני באירוע הגדול והנורא הזה, פותח את דברי ההספד הבלתי אפשרי הזה. אני זוכר זיכרונות ילדות, איך שאתה מיכי, אח קטן, מאיר עיניים, בלונדיני, היפר-אקטיבי, חייכן, כך הגעת אלינו, כך נזכור אותך, כך אתה עוזב אותנו.

"בשנותיך הראשונות, 1969 ואילך, ירושלים הקטנה של סבא יהושע וסבתא רחל, חיכינו לך עד שהופעת בחיינו. שמחנו מאוד על הגעתך, שחקן חיזוק משמעותי לשבט. ריצתך בשביל באותו בית קטן בשכונת שערי חסד בשאגות שמחה לקראת כל אחד שהגיע הייתה לסמל, הצטרפותך האירה בנו אור ושמחה.

''כך נשזרו ימיך הראשונים בחיינו בירושלים. מתאהב אהבה ללא גבול בבת 'בני עקיבא' חוי, ילד כמעט בן 17 וילדה עוד לא בת 16. שאלתי אותך בפליאה 'מיכי, מה?', ואמרת 'עוד שנייה יוסי, עוד שנייה, היא בת 17 ואני מיד מתחתן איתה'. תכננת, וכך היה.

"בניתם משפחה לתפארת, בנים ובנות, חתנים כלות ונכדים. כולם פה מיכי, כולם פה מסרבים להאמין איך הולך מאיתנו האור הזה, החיוך הזה שלך, האהבה שלך שחיברה אותנו, שחיבקה אותנו בימים טובים. בסיטואציה אחרת היית מסתובב פה בין כולנו ולא משאיר אחד בלי נשיקה בלי חיבוק ובלי מילה טובה.

"אתה דומם, החיוך שלך כבה, אבל מיכי אהובי, ראה איך כולם התקבצו להגיד לך שלום ותודה. תודה שהארת את חיינו, שהרעפת על חיינו חום ואהבה עם המשפחה, בניך לתפארת הצבא הקצינים, בנותיך בצבא ובשירות הלאומי.

"אני מתחייב בשם חבריי, הקולגות שלי במערכת הביטחון כולה שאותה פגשתי אמש, שנמשיך לעשות הכול, מיכי, פשוט הכול כדי שנמשיך לעשות את מדינת ישראל מאוחדת, מאוחדת כאיש אחד. מיכי היקר, היה שלום. אהבתי אותך אהבת נפש ואתה את כולנו, חיבוק חזק".

השידור המלא מעתניאל: