רונאלדו. יספק את הסחורה הערב?
רונאלדו. יספק את הסחורה הערב?צילום: רויטרס

מעולם לא נפגשו נבחרות ווילס ופורטוגל למשחק רשמי ביניהן, הערב (רביעי) ייפגשו שתי הנבחרות הללו למשחק על תואר יוקרתי במיוחד - אליפות אירופה בכדורגל.

שתי הנבחרות ישחקו הערב בשלב חצי גמר היורו כשהמנצחת מביניהן תפגוש בגמר את המנצחת במשחק שיתקיים מחר בערב בין נבחרות צרפת וגרמניה, אלופת העולם.

פורטוגל ו-ווילס נפגשו בעבר שלוש פעמים במשחקי ידידות. שניים ניצחה פורטוגל (1949 ו-2000), ובאחת מהן ניצחה ווילס (2:1 ב-1951).

בעוד שהפורטוגלים לא עומדים בציפיות מהם, כשבנבחרתם משחק אחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, עבור הנבחרת הוולשית הגעה אל שלב חצי הגמר היא הישג יוצא דופן, כשזו למעשה הופעת הבכורה שלה באליפות היוקרתית. מאז נבחרת שבדיה ב-1992, לא הגיעה נבחרת לשלב חצי הגמר בהופעת הבכורה שלה באליפות.

כאמור, הפורטוגלים הערב מגיעים כשהם פייבוריטים. זה לא רק רונאלדו, אלא גם העובדה כי מדובר בחצי גמר חמישי בתולדות הנבחרת, כשבאליפות ב-2004, שהתקיימה בביתה, העפילה היא אף אל הגמר הגדול בו הפסידה בתוצאה 1:0 לנבחרת יוון המפתיעה. האם שוב נבחרת מפתיעה תדיח את פורטוגל?

הכישלון של פורטוגל ביורו הנוכחי הוא גדול עוד יותר בשל העובדה כי זו לא הצליחה להכריע אף משחק במהלך הטורניר ב-90 דקות, כשאת כולם סיימה בתוצאת תיקו. האם ככה אפשר לזכות באליפות אירופה לנבחרות?

ואולי בכל זאת תהיה זו דווקא פורטוגל, כי כשמשחק אצלך שחקן כמו רונאלדו, שיהפוך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמופיע בשלושה חצאי הגמר של היורו, הכל בא בחשבון והכל אפשרי. הכוכב הפורטוגלי שמלבד המשחק מול הונגריה לא מצליח להשאיר את חותמו בטורניר הנוכחי יפגוש הערב את חברו לריאל מדריד ואחד היריבים הגדולים שלו מקצועית - גארת' בייל.

ללא וויליאם קרבאליו המושעה ופפה הפצוע, רונאלדו חייב לספק את הנקודות.