אילנה ראדה
אילנה ראדהצילום: פלאש 90

אמה של הילדה תאיר ראדה ז"ל מגיבה בערוץ 7 להחלטת בית המשפט העליון לדחות את דרישתו של רומן זדורוב לקיים דיון נוסף בערעור שהגיש.

"יש עוד ראיות רבות מהזירה שלא נבדקו עד היום, ברור לי כשמש שמסתירים פה משהו", משוכנעת אילנה ראדה. ''מספיק לקחת אחת מאותן ראיות, לעשות בדיקת די אן איי ולגלות חשודים נוספים שנמלטו מהזירה''.

לדבריה יש מאגר של טביעות נעליים מהזירה שלא נבדקו עד היום, ''בדקו רק טביעת נעל שהיתה על המכנסיים של תאיר, שום טביעה אחרת לא נבדקה. אני לא עובדת עם עורכי הדין של זדורוב, אני הולכת באופן עצמאי ונעזרת באנשים טובים שמוכנים להירתם למען חשיפת הצדק''.

ראדה מקווה שבקרוב מאוד תוכל להציג ראיה ברורה מזירת הרצח שתחייב לפתוח את התיק, ''יש לנו כיוונים חדשים ואני לא רוצה לדבר עליהם כעת".

היא מודעת לקושי המשפטי בפתיחת התיק מחדש, "לצערי מבחינה חוקית אני כאמא של הנרצחת אין לי הרבה זכויות משפטיות במשפט הפלילי. אני לא יכולה לקחת עורך דין ולבוא לבית משפט כדי להציג דברים. אבל כשיהיו לי ראיות מוצקות אני אביא אותן אם לא במישרין אז בעקיפין וכשאני אביא ראיה חדשה ומוצקה מתוך הזירה שלא נתנו עליה את הדין, לא תהיה ברירה ויצטרכו לפתוח את התיק".

"האם זדורוב ישוחרר או לא, זו לא המלחמה שלי. אני לא בוחרת מי הרוצח של תאיר, זו לא תכנית ריאלטי, אבל רוצה את הרוצח של הבת שלי ולא קיבלתי תשובה בבירור.

"עד היום לא נשמעו כל הדברים ועד שלא אשמע את הכל לא אוכל לנוח. המלחמה שלי היא על ראיות שנמצאו בזירה ולא נבדקו, העניין שלי זה לחקור את האמת''.

ראדה מזכירה את הסדרה ''צל של אמת'' שעוסקת ברצח של תאיר. ''ראינו בסדרה דוגמא לראיה כזאת שעד היום לא נבדקה. נשיאת בית המשפט העליון אמרה שהמשפט לא יכול להתנהל על פי הציבור, אבל כאן עלה ספק גדול מי הרוצח של תאיר. אנחנו חייבים לתת אמון בבתי המשפט אבל צריכים גם לבדוק ראיות שלא נבדקו".