ד"ר חנה קטן
ד"ר חנה קטןצילום: ניסים לב

הספר מעניק מבט ישיר ואמיץ לקשיים בבניית זוגיות אינטימית סביב מעגל חיים. ד"ר קטן כותבת על הנושא החשוב בעדינות ובמקצועיות, ומפרסמת את הספר בהסכמת הרב אליעזר מלמד, הרב יעקב אריאל והרב שלמה אבינר.

*****

אם פעם ספרי הפעוטות בישראל היו אמצעי חינוך להתנהגות טובה וקונפורמיזם, הרי שבשני העשורים האחרונים הם מעודדים את הילדים לאינדיבידואליזם וביטוי עצמי. הדברים משתקפים בראש ובראשונה באיורים. התערוכה 'חוקים ושבירתם' העוסקת בכך, תוצג החל מעוד שבועיים ב'גלריה 10' בבית מיכל, רחובות. בתערוכה יוצגו עבודות של רותו מודן, רינת הופר, יניב שמעוני נעמה בנזימן ועוד.

*****

לפני ארבע שנים נפטר הרב יוסף שלום אלישיב והוא בן 102. בתוך שעות התקבצו חצי מיליון איש ללוותו בדרכו האחרונה. 'תורתו אומנותו', סרט חדש שיוקרן במוצ"ש, י' בתמוז, בערוץ הראשון בשעה 22:30, מבקש להבין מי היה הרב ומה סודו בעולם היהודי. בסרט חומרים נדירים מביתו של הרב. במאי ועורך: עמי דרוזד.

*****

מטפסים על הקירות בימי שישי הארוכים של הקיץ? תיירות חבל בנימין מזמינה אתכם לסיורי מעיינות מודרכים בחינם. מסיירים עם תנ"ך ביד, מגלים צמחי מרפא וגם משתכשכים במים. ההשתתפות ברישום מראש. מתי ומה? פרטים בדף הפייסבוק של תיירות חבל בנימין.

*****

'מסיבה לילדות טובות' מאת שולה מודן, מגולל את סיפורה של משפחה פולנית שעולה לארץ בשנות ה‑30 של המאה ה‑20. גברת רחל מנסה לנהל את ביתה על פי "מה יגידו" ו"מה צריך", אבל המציאות התל-אביבית טופחת על פניה ומשליכה גם על שלושת ילדיה העומדים בתווך. הוצאת מודן.

[email protected]