משה קצב
משה קצבצילום: קובי גדעון, פלאש 90

על רקע החלטת בית משפט המחוזי מרכז השבוע, להחזיר את תיק משה קצב לדיון נוסף בועדת השחרורים, קורא בערוץ 7 עו"ד וח"כ לשעבר מיכאל קליינר - נשיא בית הדין של הליכוד, לשחרר את הנשיא לשעבר לביתו.

"אני מניח שאם נשיא המדינה היה היום שמעון פרס, פואד, חיים הרצוג או אהרון ברק, הוא כבר היה מקבל חנינה. הם היו יכולים להרשות את זה לעצמם מבלי שעדת התנינים והצבועים תתנפל עליהם. הרי שום דבר לא השתנה מאז עסקת הטיעון שאושרה על ידי בית משפט העליון, על פיה קצב היה אמור לקבל מאסר על תנאי בלבד".

לדבריו קצב שילם את מלוא המחיר, "בית המשפט המחוזי בתל אביב שהרשיע אותו וגזר עליו עונש כבד, יצא מנקודת הנחה שקצב אינו מסוכן לציבור והתנהגותו תהיה טובה לכן זה נלקח בחשבון שהוא ישב רק שני שלישים מהתקופה. נכון להיום הוא כבר עבר את זה, הוא ישב יותר מארבע וחצי שנים. הוא כבר היה צריך להיות בבית, אם היו קוראים לו בוזגלו הוא היה בבית".

קליינר טוען כי האווירה העוינת כלפי קצב, מזכירה את טקסי הגיליוטינה בצרפת, "נטפלים לסוגיה, אם הוא הביע חרטה או לא הביע חרטה. האם מצפים מאדם שמאמין בחפותו ומאמין שהורשע שלא כדין שיביע חרטה על מה שהוא חושב שהוא לא עשה הוא לא מוכן לעשות שקר בנפשו.

"יש כאן אדם שנמצא בעשור השמיני של חייו, הוא עשה כמה דברים טובים במדינה הזאת, נשאו אותו על כפיים כראש עיר ושר מצליח, הוא סימן שינוי חברתי, נכון הוא מעד בנושאים שאחרים מעדו. אבל יש כאן מידה של נקמנות ואכזריות בציבור שלנו שמזכירה את ההמונים שהיו מצטופפים לראות את הגיליוטינה, איפה החמלה שלנו?".

לדבריו חייבים לשים סוף לפרשה, "אני משתדל שלא להתבטא בהרבה נושאים פוליטיים, אבל כאן הרשתי לעצמי, כי אני חושב שזה קונצנזוס. משה קצב כנראה לא יחזור לפעילות בליכוד, ואני כותב את הדברים כאזרח שמודאג ממה שקורה בחברה הישראלית.

"האווירה הזאת, הקפיצה מקיצוניות לקיצוניות, נכון לקחו אותו כדוגמא וזה בסדר כדי להרתיע, אבל צריך לאזן לנוכח העובדה שמדובר באדם ששללו ממנו את כבודו ואת חייו, כי יזכרו לו רק את החלק האחרון של הקרירה, אז שיתנו לו לפחות ללכת לביתו ולבלות את שנותיו האחרונות בבית".