יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן מסרב לקשור בין פרשת ההתאבדות של אסתי ויינשטיין להנהגות חסידות גור ומבהיר "שהחילונים לא ילמדו אותנו כיצד להנהיג 'שלום בית'", כלשונו.

"זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. אתם שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד? ככה עושים? זה להכפיש ולעשות עוול נוראי לחסידות שלמה", אמר ליצמן בראיון לערוץ 2.

ליצמן הוסיף כי כל קהילה רשאית לנהוג כרצונה וכך גם חסידות גור. "אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור וכל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד. אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים".

ליצמן אף התייחס לחוק האמור לעלות בוועדת השרים ואשר מבקש לבטל את הדרישה ללימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים. "בבית ספר של חינוך עצמאי לא צריך לבדוק סכינים בתיקים ואין להם לימודי ליבה. מה חסר לגפני ולפורוש בלי ליבה?", תהה שר הבריאות.

"המצב יישאר כמו שהוא עד שמשיח יבוא וגם אז, נהיה קדושים יותר. לא פחות. יש לי חמישה ילדים ונכדים ונינים אני לא סופר. לאף אחד אין רדיו. יש עכשיו כנסי ענק שבסופם הצעירים זורקים את הסמארטפונים. זו רק התקשורת שמדווחת את מה שהיא רוצה לדווח. כמו בכל ציבור, יש יוצאים מן מהכלל. אבל לציבור החרדי טוב ומצוין, יש לו שפע בחיים והוא נהנה מהחיים".