יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

הישיבה החרדית-תיכונית 'חכמי לב' ממשיכה להסעיר את הרחוב החרדי: הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' יצא הבוקר (ו') במתקפה על ראשי ישיבת 'חכמי לב' המאפשרים לימודי חול במסגרת הישיבתית.

במהלך השבוע האחרון ניסתה הנציגות החרדית בעירית ירושלים למנוע הקצאת שטח עבור הישיבה בטענה כי הם "פורצים את הגדרות הרוחניים", כלשונם.

"ראשי המוסד משקיעים אנרגיות בכלי התקשורת, כדי לחשוף טלפיים כחזיר ולהסביר את עמדתם "כשר אני". הכישרון הגדול לפעול מאחורי ערפל סמיך, אינו נעדר גם מהפרשיה הנוכחית. הטשטוש היה תמיד מדגרה לאסונות רוחניים, ולכן יש לפוגגו", נאמר במאמר ב'יתד' .

"היהדות הנאמנה לא נזעקה על כך שקם אדם והחליט לעשות מעשה לא נכון! לאורך ההיסטוריה מוטלים המוני פגרים של יוזמות שונות, שמצאו את עצמן מחוץ למחנה. הקמת המוסד התיכוני כשלעצמו הוא בעיה, אבל לא זה הנושא הנידון. הבעיה היא שהקמת המוסד היא ניסיון לייצר אלטרנטיבה חתרנית למבנה הקיים, ל'באר שחפרוה שרים'.

ראש הישיבה הרב בצלאל כהן הגיב לדברים החמורים ואמר כי "בניגוד לטענה שפעולותיי בנוגע לתעסוקת חרדים נעשו בניגוד לדעת גדולי התורה, אני טוען שפעולותיי נעשו בהתייעצות עם גדולי התורה, שלמרבה הצער "יתד נאמן" איננו מבטא את דעתם ואף מרתיע אותם מלהביע "דעת תורה" ללא מורא".