גידי אורשר
גידי אורשרצילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

איש גל"צ גידי אורשר שהושעה אמש מתפקידו בגין פוסט חריף שפרסם בפייסבוק נגד מזרחים ותומכי תנועת ש"ס, טוען הבוקר (א') שהוא הפך לכלי פוליטי בידי הפוליטיקאים.

"אני מרגיש שאני כלי פוליטי של האנשים שכעת יושבים בישיבת ממשלה בירושלים, ובמקום לדון על מצבנו הכלכלי ושאר הנושאים, הם דנים על גידי אורשר, קשקוש", אמר אורשר בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדבריו, נתניהו הפך את הפילוג בעם לאומנות. "אני לא רוצה להרחיב יותר מידי, נקלעתי כמו כמה מקרים בעבר למגרש כדורגל סוער ואכזרי במיוחד. פוליטיקאים מצד אחד שמנצלים טקסטים לניגוחים פוליטיים ולקידום האג'נדות הפוליטיות שלהם, שרת התרבות, דרך שר הפנים ועד ראש הממשלה, שטוענים שטקסט שכתבתי הוא מפלג, ראש הממשלה שהפך את הפילוג בעם לאמנות זה הדברים שיש לו להתעסק?

מנגד, אורשר סירב להתנצל על דבריו ואמר כי כתב על "קבוצות אינטרסנטיות שמעוניינות לשמר את הפילוג ואת הקהלים לאחור, החבורה הזו התחילה לגלגל כדור שמן שאני קווה שילך ויתכווץ עם החמסין ומזג האוויר ועם פרשיות חדשות שעולות. והעיקר שהם מפמפמים דברים שלא כתבתי ולא התכוונתי. התכוונתי לתת כבוד לאנשים שהקימו את המדינה, אני ציוני – אוהב את המדינה ואת אזרחיה על כל הסוגים, אולם יש גופים בנו שדואגים לזרוע פירוד ושנאה שהולכת וגדלה בימים אלו ומאיימת לכלות אותנו, נגדם יצא הפוסט הזה, לא נגד מזרחים ולא נגד אשכנזים שבחרו בהתפתחות".

בהמשך אף תקף את ש"ס. "אני בז לאותם אנשים ספציפיים, מיעוט בתוך חברה שמנסה ללכת קדימה, מיעוט שמנסה למשוך לאחור את החברה בישראל, והם הקשת המזרחית בצד אחד, וש"ס אתם מצד שני ... זה שיש קבוצה של אנשים שהם עושים דברים שלא יעשו – זה לא הופך אותי לגזען. אתה לא תהפוך אותי לגזען, גזען זה אם הייתי אומר שכל המזרחיים כאלו. אני אומר שלא כל המזרחים, אלא קבוצה קטנה".