יקבל חלק מהמשרד? חיים כץ
יקבל חלק מהמשרד? חיים כץפלאש 90

האם שר הרווחה חיים כץ לוטש עיניים למשרד הכלכלה? הממשלה אמורה היתה לאשר הבוקר (א') את העברת בתי הספר המקצועיים ממשרד הכלכלה למשרד החינוך, אך ברגע האחרון הצליח השר חיים כץ למנוע זאת ולדחות את הדיון על כך.

גורמים במערכת הפוליטית טענו הבוקר כי השר חיים כץ, אשר באופן רשמי מסרב לנטוש את משרד הרווחה לטובת משרד הכלכלה, לוטש עיניים למשרד עתיר התקציבים.

מנגד, יש הסבורים כי ראש הממשלה צפוי לפצל את סמכויות משרד הכלכלה ולהעביר לידיו של חיים כץ את האחריות על יחידת המסחר והתעסוקה החולשת, בין היתר, על בתי הספר המקצועיים.

השר בנט כבר הספיק להוציא הודעה המברכת על ההצבעה הצפויה, אך כאמור זו נדחתה למורת רוחו של שר החינוך שהבהיר שאסור לעשות פוליטיקה על גב התלמידים. "אסור שתלמידי החינוך המקצועי בישראל ישלמו את מחירם של שיקולים פוליטיים קטנים. יש תמימות דעים בקרב אנשי החינוך והתעשייה שהמהלך חיוני לילדים", צוטט בנט.

"למה אלפי תלמידים לא יזכו לבחינות מגן, מסעות לפולין, סטנדרטים של איכות הוראה פדגוגית, מורים מוסמכים ועוד? משרד החינוך ערוך להעניק להם חינוך מקצועי ואיכותי ולעטוף אותם בכל מה שנדרש".

בדבריו תהה: "במשך חודשים קידמנו את המהלך החברתי הזה, ולא ברור למה לפתע דוחים זאת. איחוד עשרת אלפים התלמידים מבתי הספר המקצועיים עם תלמידי משרד החינוך הוא צעד חברתי שכל כולו נועד לצמצום פערים בחברה הישראלית. אני קורא לשר הכלכלה וראש הממשלה להתעלות מעל שיקולים פוליטיים צרים ולהביא לאישור מיידי בממשלה".