אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

ממשלת דרום קוריאה בישרה על תוכניות שנועדו למשוך עסקים חדשים ולהגביר מכירות בינלאומיות, ע"י ''חינוכם'' של יצרנים אודות חוקי הכשרות היהודית וכשרות החלאל המוסלמית.

פקידי ממשל שנפגשו עם הנשיא, פארק גואן-היה, הודיעו כי בכוונת הממשלה לספק "תמיכה אדמיניסטרטיבית וטכנית" בכדי לסייע ליצרני אוכל וקוסמטיקה הפועלים לפי חוקי הכשרות והחלאל לפעול בקוריאה ולהיות זכאים לפיקוח והכשר מטעם משגיחי כשרות / חלאל.

על פי הדיווח של סוכנות JTA בהסתמך על ה''קוריאה טיימס'', שוק החלאל העולמי המשרת מוסלמים אדוקים, גדל במהירות וצפוי להגיע ל-5.2 טריליון דולרים עד 2020. השוק העולמי לאוכל כשר מוערך בכ-250 מיליארד דולר.

בשלב הראשון מתכוונים הקוריאנים לחנך את החברות לגבי הדרישות של השוק המוסלמי והשוק היהודי. רק לכ-25 חברות בקוריאה יש כיום אישור השגחת כשרות על מוצרים כמו קימצ'י, פסטת אורז ומלח, לפי הקוריאה טיימס.

בנוסף, הממשלה מתכוונת לספק ליצרני האוכל "מילוני כשרות" שיבארו עבורם מושגי יסוד בכשרות, ולעודד אותם להשתתף ב"כושרפסט", יריד המוצרים הכשרים הענק שנערך מדי שנה בניו יורק.

בתחום החלאל, נעשתה כבר התקדמות משמעותית. לפי נתוני הממשלה הקוריאנית, כמעט 300 חברות קוריאניות כבר קיבלו הכשר חלאל, בעיקר מהפדרציה המוסלמית של קוריאה.

אפילו בבירה, סיאול, קשה עדיין למצאו אוכל כשר, אבל הנציגות של תנועת חב"ד בקוריאה טוענת שהיא מוכרת "מאות מוצרים... מכל רחבי העולם" לתושבים ולמבקרים.