אילוסטרציה
אילוסטרציהOffice XP

אזרחי ישראל תרמו כמעט חצי מיליון ש''ח עבור הסיוע המשפטי של אלאור אזריה, באמצעות אתר האינטרנט "הדסטארט" - פלטפורמת מימון המונים הגדולה והראשונה שהוקמה בישראל.

לאחרונה עלה "הדסטארט" לכותרות בזכות ההתגייסות המרשימה של עם ישראל למען הלוחם יהודה הישראלי. 8,382 בני אדם תרמו 1,567,107 ש''ח להרחבת ביתו של הלוחם ביישוב עפרה.

מנכ''ל ''הדסטארט'', יוסי מאירי, מסביר בשיחה עם ערוץ 7 כי המטרה העיקרית היא ''לעזור ליוצרים יצירתיים להביא את הפרויקט שלהם לחיים, לעזור לפרויקטים יצירתיים לצאת אל העולם הגדול''.

מאירי מזכיר כי באמצעות האתר גויסו כספים למען בני משפחת דוואבשה וגם עבור הייצוג המשפטי של מני נפתלי - אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, אולם עיקר הפעילות של "הדסטארט" מוקדשת למימון יזמות ועשייה עסקית וחברתית.

כשהקמתם את האתר חשבתם שיהיו גם פרויקטים פילנטרופיים שכאלו? מה הקריטריונים שלכם כדי להוציא לפעול גיוס המונים?

''כן, ידענו שיהיו גם פרויקטים כאלו ולא רק גיוסים עסקיים. עם זאת יש המון גיוסים שאנחנו מסרבים להעלות אצלנו.

''צריכה להיות מטרה ברורה לאן הולך הכסף. הכסף לא יכול להגיע סתם לעמותה אלא רק לעמותה שעושה דבר ספציפי והכסף שנאסף מיועד רק עבורו. אנחנו יורדים לרזולוציות נמוכות ובודקים הכל לפני שמאשרים פרויקט גיוס''.

מאירי מספר כי התנאי לגיוס הכספים עבור אלאור אזריה הוא שהפרויקט לא יהפוך לפוליטי או ישמש לניגוח בצה''ל. ''אם זה יהפוך למשהו פוליטי או לניגוח בצה''ל הפרויקט ירד. המשפחה שומרת על ממלכתיות. אנחנו חושבים שייצוג משפטי הוגן מגיע לכולם''.

נשארו עוד 30 יום לפרויקט של אזריה על אף שהסכום שהוגדר מראש, כבר הושג. הציבור יכול להמשיך לתרום?

''מי שמעלה גיוס חדש קובע את הזמן שלו ואת הכסף ואין יכולת לשנות לא הסכום ולא את תאריך היעד''.