תלוש שכר. אילוסטרציה
תלוש שכר. אילוסטרציהצילום: istock

כתבי אישום הוגשו לבתי משפט השלום בת"א וראשון לציון נגד בעליה של חברה למוצרי דפוס ומנהל הייצור בה, לפיהם הונו השניים את רשות המסים ואת ביטוח לאומי בהיקף של מיליוני שקלים באמצעות הנפקת תלושי שכר פיקטיביים לעובדים בחברה ולכל דורש.

הנאשמים הם הבעלים והמנהל של חברת "בי. מוס בע"מ", העוסקת בייצור, שיווק וייצוא מוצרי דפוס, ומנהל הייצור בחברה שהיה אחראי על העובדים וגיוסם.

בכתב האישום נטען כי מנהל הייצור היה עושה דברו של הבעלים בפעולות ההונאה, זאת בתמורה לקבלת כסף מזומן ממויאל ותוספת שכר בתלוש.

השניים מואשמים בכך שבתקופה הרלוונטית, באמצעות החברה, הנפיקו מסמכים כוזבים בנוגע להעסקת עובדים, העסיקו עובדים ושילמו להם במזומן ללא הוצאת תלושי שכר, הנפיקו על שמה של החברה תלושי שכר פיקטיביים הגבוהים או הנמוכים מהשכר ששולם בפועל.

כמו כן, רשמו השניים בספרי החברה תלושי שכר כוזבים של עובדים פיקטיביים בהיקף של יותר מ- 3.8 מיליון ש"ח, זאת לצורך הקטנות ההכנסות החייבות במס של החברה.

במהלך הזמן, בתקופה בה מיוחסים העבירות לנאשמים, נפוצה השמועה כי בחברה זו ניתן להשיג תלושי שכר פיקטיביים, היכולים לשמש למגוון מטרות (הנחה בגני ילדים, קצבת השלמת הכנסה, דמי אבטלה, קבלת משכנתא ועוד).

בעקבות כך פנו אנשים שונים למנהל הייצור לצורך הנפקת התלושים על שמה של חברת "בי. מוס בע"מ". מקבלי המסמכים הפיקטיביים ניצלו אותם והוציאו במרמה מהביטוח הלאומי סך של כ- 330,000 ש"ח.