נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: חזקי ברוך

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס בישיבת הסיעה היום (שני) לפוסט הגזעני של גידי אורשר ולתמיכה שהביע בו הפרסומאי הבכיר אריה רוטנברג.

"דבריהם של מבקר קולנוע והפרסומאי בכיר אריה רוטנברג יצרו גל עכור בימים האחרונים. דִבריהם לא נובעים מרשעות, אלא מבורות, ובבורות נלחמים באמצעות חינוך".

"הרב קוק אמר: הצדיקים האמתיים אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה. לכן במקום לעסוק בגינויים, הדברים שלהם צריכים לעורר בנו רצון לתקן. לתקן את הבורות, ולתקן את ההתנשאות. הדרך שלנו היא להנחיל כאן שיח של כבוד, ערכים, היכרות וגאווה של מורשתנו המשותפת. כולנו ספרדים, כולנו אשכנזים, כולנו עיראקים, כולנו אתיופים, כולנו יהודים, כולנו עם אחד".

בנט ציין כי המלצות ועדת ביטון הן חלון הזדמנויות היסטורי לכלול בתכניות הלימודים את המורשת העשירה של יהדות ספרד והמזרח, ''בתקווה שהדורות הבאים ידברו מתוך היכרות, כבוד ואחדות בעם ישראל. אנחנו לא עושים טובה לעדות המזרח, אלא עושים טוב לכל ילדי ישראל. במקום לגנות - בעיני ביטון הוא התשובה לאורשר".

"בימים אלה הקמתי צוות יישום בראשות יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, שעובד על ההמלצות, מתעדף ומכניס אותם לתכנית עבודה מעשית. אני נחוש להביא לשינוי אמיתי כבר בשנת הלימודים הקרובה".

בנט על הענק הפרס לשולי רנד


שר החינוך התייחס להחלטה להעניק פרס מפעל חיים לזמר שולי רנד. "הבוקר צלצלתי לשולי רנד להודיע לו שזכה בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית. במיוחד בימים אלה, שולי רנד הוא ההוכחה כי האומנות חוצה גבולות ומגזרים, והכישרון הענק שלו - חוצה תדמיות ודעות קדומות. נכון - הוא לא נראה רוקסטאר, אבל יש לו הרבה יותר מזה. הוא אומן אמיתי שנוגע בנשמה של כל מי שנחשף ליצירתו".

"אנחנו אוהבים את שולי ברגעי שמחה וברגעי קושי, ומאחלים לו עוד הרבה שנות יצירה רגישה וכנה למען כולנו. יש לשולי טקסט מדהים שאומר: 'קולות מהעבר לוחשים לי לעצור אבל אני מוסיף בחושך לחתור',
זה צריך להיות המוטו של כולנו", דברי בנט.