מזרן
מזרןצילום: אתר עמינח

השקעה במוצרים אורטופדיים יכולה להבטיח שינה רצופה ואיכות חיים גבוהה. פתרונות שינה משפיעים באופן ישיר על רמת הריכוז שלנו, על האנרגיות ועל הביצועים.

בנוסף, החלפת מזרנים למשל מתבצעת רק אחת לתקופה ארוכה של 10-15 שנים. המשמעות היא שכדאי להקדיש את מרב תשומת הלב לרכישה ולא לוותר על השוואה יעילה בין מוצרים, מותגים וחברות.

רצוי לתת עדיפות לרכישת פתרונות שינה מחברות אמינות שיכולות לעמוד לרשות הלקוח לאורך כל תקופת האחריות. חברת עמינח לדוגמא מציעה פתרונות שינה איכותיים במחירים נוחים, גם עבור מי שרוצה לישון על מיטות נפרדות בגלל שיקולי הלכה וצניעות. במקרים אלו כדאי לקחת בחשבון את סוג הבד שבא במגע עם הגוף ולוודא שמדובר על בד נושם. אפשר גם לרכוש מיטה עם פתחי אוורור ייעודיים וכך למנוע היווצרות של לחות, עובש וריחות לא נעימים.

מה בודקים לפני שקונים מיטה חדשה?

לא משנה אם אתם רוצים לקנות מיטה זוגית או נפרדת, יש כמה דברים שחייבים לבדוק מראש. קודם כל, חשוב לברר האם המזרן דו צדדי כי כך ניתן יהיה להפוך אותו ולשמור עליו לאורך זמן. יש חברות שמאפשרות תקופת ניסיון וכדאי לבדוק מה אורכה. אפשר גם לשאול האם בתקופת הניסיון ניתן להסיר את הניילון כדי להרגיש את התמיכה האורטופדית בחלקים השונים של הגוף, עמוד השדרה והצוואר.

תעשיית המזרנים משתנה בגלל שורה ארוכה של חומרים חדשים שנמצאים בשימוש. החומרים האלה אמורים להשפיע לטובה על תנוחות השינה, אך יש כאלה שלא מצליחים ליהנות מהם. הסיבה לכך היא שלא כל המיטות מתאימות לבעלי בעיות בריאות כגון עייפות כרונית, תשישות מצטברת או בעיות גב. הפתרון הוא לבדוק מראש האם ניתנת התחייבות להקלה על בעיות מסוימות מצד החברה שמוכרת את המזרן ואת המיטה.

מה ההבדלים בין חומרי הגלם?

ניתן לייצר פתרונות שינה מחומרים כמו לטקס, ויסקו, ספוג וקפיצים. לכל סוג יתרונות וחסרונות אחרים שיכולים לסייע ברכישת המוצר המתאים לבני הזוג והמשפחה. מוצרי לטקס למשל מופקים מעץ הגומי, והיתרונות שלהם הם תמיכה אורטופדית מעולה שמבטיחה שינה נוחה. לעומת זאת, חומר הויסקו מתרכך בהתאם לטמפרטורת הגוף בגלל שהוא עשוי חומר אלסטי דמוי ג'ל. הספוג מעניק יציבות ונמכר במחירים יחסית נמוכים, לעומת בעוד הקפיצים המשולבים מבטיחים תמיכה מלאה של הגוף והקפיצים המבודדים נארזים בנפרד.

לסיכום, קשה להצביע על דגם אחד בלבד שיכול לשפר את איכות השינה שלכם. כדאי להכיר את ההבדלים בין החברות והמותגים, להגיע לאולמות התצוגה כדי להרגיש מקרוב את התמיכה ולברר על תקופת ניסיון ומשך האחריות.