שחקני באר שבע חוגגים. לא בטוח שיש מה
שחקני באר שבע חוגגים. לא בטוח שיש מהצילום: פלאש 90

דרום אדום. לא כך קיוותה אלופת ליגת העל שבכדורגל לפתוח את העונה האירופית שלה.

האלופה מבירת הנגב אירחה את אלופת מולדובה, שריף טריספול למשחק ראשון מבין שניים המתקיים במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, באצטדיונם הביתי, אצטדיון טוטו טרנר, ואלה פתחו אותו בצורה קשה וכמעט איומה מצידם.

למעשה, באר שבע השיגו את הניצחון הביתי על אלופת מולדובה בעיקר הודות לתצוגת השיפוט הכי גרועה שנתקלו בה בשנים האחרונות.

המשחק נפתח בצורה מאוזנת כשניתן היה להתרשם מיחסי הכוחות השווים בין שתי הקבוצות שנפגשו באצטדיון הדרומי, אם כי המארחים היו מסוכנים מעט יותר בתחילה. משלא השכילו השחקנים הדרומיים להבקיע לשערה של היריבה המולדבית, זו עשתה זאת ראשונה כשבדקה ה-22 חור בהגנה באגף שמאל של האדומים מבאר שבע הביא לשער הראשון במשחק, שער חוץ יקר שעלול לעלות לאדומים מבאר שבע ביוקר. זוראן קברז'יץ' הגביה בקלות כדור לרחבה ויוסיפ איבנצ'יץ' נגח ממטר לרשת של גורש. 0:1 לשריף.

כעבור שתי דקות בלבד יכלו האדומים להשוות את התוצאה כשסיידו יאיא, בלמה של האלופה המולדבית הכשיל את ג'ון אוגו ברחבה ושופט המשחק פסק לבעיטת עונשין מ-11 מטרים, לא לפני ששלף את הכרטיס הצהוב לעברו של פידאן אליטי בשל טעות בזיהוי השחקן והביא להרחקתו המוקדמת של השחקן מאחר שזה כבר החזיק בכרטיס צהוב אחד במשחק.

את בעיטת העונשין מ-11 מטרים בעט מאור בוזגלו, אך זה לא הצליח להכניע את השוער המולדבי, והתוצאה נותרה על כנה.

שתי דקות לירידה להפסקה הצליחו הדרומיים להשוות אחרי תרגיל בבעיטת קרן. בוזגלו הוציא כדור קצר למליקסון שיישר אחורנית לאוגו שבנגיעה בעט כדור שטוח וחזק, ולשוער האורחים לא נותר לעשות דבר. 1:1 גם הייתה תוצאת המחצית.

7 דקות בתוך המחצית השניה קבעו האדומים מבאר שבע מהפך כשאליניב ברדה הוכשל ברחבת המולדבים, ואת בעיטת העונשין מ-11 מטרים הצליח להכניס, פנדל שני במשחק לטובת באר שבע ולא האחרון.

דווקא בזמן שבאר שבע השתלטה על קצב המשחק והגיעה ללא מעט מצבים, הצליחו המולדבים להשוות כשבדקה ה-64 הניף יוסיפ ברזובץ את רגלו ממרחק של 30 מטרים ובעט כדור אדיר שפגע בקורה וניתז מגבו של גורש, שוער באר שבע, לרשתו שלו. שיוויון 2:2 בניגוד גמור למהלך המשחק.

חשבתם שבאר שבע תתייאש? הם אולי כן, שופט המשחק פחות. שוב החלטה שנויה במחלוקת של השופט הספרדי היא שהעניקה לאדומים מבירת הנגב פנדל, השלישי במשחק וממש על סף שריקת הסיום, בדקה ה-90. בן שהר היתל בהגנת האורחים, ונפילה שלו ברחבתם הביאה לבעיטת עונשין נוספת לזכות הבאר שבעים במשחק.

בדומה לבעיטה השניה ובשונה מזו הראשונה, גם הפעם זה נכנס פנימה כשמהראן ארדי קובע את תוצאת המשחק עם ניצחון דחוק בתוצאה 2:3, הודות לטעויות שיפוט קשות.

עם יכולת לא מעודדת במיוחד, יקיימו בשבוע הבא השתיים את משחק הגומלין ביניהן. שני שערי החוץ של המולדבים מעניקים להם מקדמה רצינית לקראת המשחק הבא, שם יהיו חייבים האדומים לכבוש שער מהיר בכדי לא לסכן את עצמם בשלב מוקדם של המשחק.