בחינת בגרות. אילוסטרציה
בחינת בגרות. אילוסטרציהצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עונת בגרויות הקיץ של שנת 2016 הסתיימה היום (ה') בהצלחה וללא תקלות מיוחדות.

לאורך התקופה נבחנו כ-220 אלף תלמידים (כיתות י"א ו- וי"ב) במקצועות לימוד רבים. הבחינות האחרונות התקיימו היום, במועדים הנוספים והמיוחדים שנקבעו במדעי המחשב ובהיסטוריה.

בגרויות הקיץ התקיימו לראשונה במתכונת 'תכנית ההיבחנות החדשה' (תלמידי י"א בלבד) כאשר הציון לבגרות הורכב מ-70% בחינה בכתב ו-30% מטלות חקר.

במשרד החינוך אומרים כי לתכנית ההיבחנות החדשה ישנה חשיבות רבה, בעיקר לנוכח האתגרים הגדולים העומדים בפני מערכת החינוך בעידן המאה ה-21.

במסגרת התכנית ובאמצעות ההערכות החלופיות, בתי הספר מקנים בידי התלמידים כלים שיש בהם כדי לפתח כישורי חשיבה, יכולת עבודה בצוות והתמודדות עם ערוצי מידע מרובים.

טוהר הבחינות

במשרד החינוך מדגישים כי ''ניתן אמון מלא במנהלים וכי ההישגים חייבים להיות מבוססים על ערכים, יושר וטוהר שהם נר לרגליה של מערכת החינוך''.

על רקע אירועים של פגיעה בטוהר הבחינות משרד החינוך הרחיב את השימוש בכספות מתקדמות לאבטחת הבחינות בבתי הספר. לקראת מועד הבחינות, התקין משרד החינוך כספות ב-300 בתי ספר הפזורים ברחבי הארץ.

בשנת הלימודים תשע"ז יושלם המהלך עד להתקנת כספות בכלל בתי הספר הניגשים לבגרות. הכספות מאובטחות במערכות התרעה והיתרון הגדול שלהן הוא בכך שלא ניתן לפתוח את שקי הבחינה טרם מועד הבחינה.

כמו כן, משרד החינוך המשיך בנוהל "דיוור ישיר", שהונהג בבחינות חורף 2015. על פי נוהל זה, בחינות הבגרות משונעות ישירות לבתי הספר על ידי חברות השליחים. אלה מסרו בבוקר הבחינה את השאלונים ישירות ממשרדי המדפיס הממשלתי בירושלים אל בתי הספר, ללא תיווך בסניפי הדואר כבעבר.