הצצת הרכבים בכפר יפיע
הצצת הרכבים בכפר יפיעצילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בנצרת שחרר למעצר בית את אחד הקטינים אשר חשודים במעורבות בהצתת רכבים של ערבים בכפר יפיע, בתגובה לפיגוע במתחם השרונה בתל אביב בו נרצחו ארבעה יהודים.

הקטין בן ה-16, תושב צפון הארץ, נעצר יחד עם שני נערים נוספים בתחילת השבוע ונלקח למתקני השב"כ, שם הוצא בעניינם צו חריג אשר אסר עליהם לפגוש בעו"ד.

לאחר מספר ימים הותר לקטינים להיפגש עם פרקליטם עו"ד ליאור בר זוהר המייצג אותם מטעם ארגון חוננו. השלושה סיפרו לעו"ד בר זוהר על חקירה אינטנסיבית ופגיעה בזכויותיהם.

על פי הודעת המשטרה והשב"כ מאתמול, לטענת המשטרה השניים הודו בביצוע ההצתה, ובעניין הקטין נטען כי היה מעורב באירוע. כאמור היום הקטין שוחרר למעצר בית למספר ימים ולאחר מכן בהרחקה ממגדל העמק ממנה על פי החשד יצאו הקטינים לאירוע.

עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את הקטינים יחד עם עו"ד רן שחם מסר בתגובה, "החקירה הדורסנית והאינטנסיבית בשילוב מניעת מפגש עם עו"ד, והעובדה שמדובר בקטינים נורמטיביים שמעולם לא היו עצורים, מטילה צל כבד על ההודאה אותה מייחסת המשטרה לחשודים.

''אנו מצפים מבית המשפט לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה, וכן האם היא מבוססת על ראיות של ממש או רק על מניפולציות ואיומים מצד חוקרי השב"כ והמשטרה", הוסיפו עורכי הדין.