אלו נכסים יוקפאו? הרב מצגר
אלו נכסים יוקפאו? הרב מצגרפלאש 90

הפרקליטות דורשת להקפיא את כל נכסיו ונכסי ילדיו של הרב הראשי לשעבר הרב מצגר המואשם בקבלת שוחד - כך דווח הבוקר (ראשון) ב'כלכליסט'.

על פי הדיווח, מדובר בין היתר בדירות בצפון הישן בתל אביב, בירושלים, בבני ברק ובבאר שבע. שווי הנכסים עומדים על 20 מיליון שקל.

סנגוריו של מצגר צוטטו כטוענים כי לפרקליטות אין סמכות להקפיא את כל נכסי הרב מצגר. "נעמוד על דרישות ההגנה לבטל את תפיסת הנכסים שננקטה. מדובר במהלך שיביא את הרב למשבר כלכלי חמור, בצעד שהוא יותר ענישה מאשר מהלך מהותי ונדרש מקורם של הכספים בחסכונות ועמל רב שנים של הרב ורעייתו, על פי כל דין וחוק", אמרו.

לפני כחודש הגישו עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד המייצגים את הרב יונה מצגר טענות מקדמיות לבית המשפט בהן נטען כי במעשיו של הרב מצגר לא היו עבירות פליליות.

"לא היה שוחד, לא היתה הפרת אמונים, לא נעשה שימוש לרעה בסמכויות", אמרו הפרקליטים.

בניגוד לעמדת הפרקליטות הטוענת כי המעשים המיוחסים לרב מצגר נגועים בשוחד, הפרת אמונים וגניבה, טוענים פרקליטי הרב מצגר כי הדברים אינם נכונים וכי גם אם העובדות שפורסמו נכונות אין בהן כדי עבירה פלילית.

פרקליטי הרב הביעו תמיהתם באשר לאי חקירת אילי ההון - שהעניקו לכאורה את כספי השוחד ואי העמידה על גרסתם באשר למניעים להעברת הכספים לכאורה.

"שנתיים מנהלים חקירה חשאית בינלאומית, עם האזנות סתר ותרגילי חקירה. זה לא תמוה שבזמן הכי קריטי, הרב מצגר אפילו פעם אחת לא נשמע מנצל את הסמכויות כדי לקבל שוחד? מכרו לנו סיפורי אימה על שוחד במליונים. אבל בסוף מתברר, כי למרות שהרב בתפקידו כרב הראשי לישראל עמד מדי יום בצמתי קבלת החלטות השוות עשרות מליוני שקלים לבעלי עניין, לא הצליחו להביא אפילו דוגמא אחת לקבלת שוחד או הפרת אמונים במסגרת הסמכויות שהוקנו לו מתוקף תפקידו", טענו עורכי הדין.