מפקד המחוז: המחבל תכנן להתפוצץ ברכבת

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, ציין הבוקר (ראשון) כי המחבל שנתפס הבוקר כשניסה לעלות לרכבת הקלה בתחנה הסמוכה לפינת הרחובות יפו וקינג ג'ורג', תכנן לבצע פיגוע ברכבת.

מפקד המחוז ציין כי המחבל נשא עמו מטען חבלה גדול באופן יחסי, אותו תכנן ככל הנראה לפוצץ בתוך הרכבת. מפקד המחוז אף הוסיף כי למשטרה לא הייתה התראה או מידע מוקדם על מתווה שכזה.

"הפעילות המקצועית של מאבטח העירייה מנעה פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע ונזק רב", ציין ניצב הלוי.

לדבריו "משטרת ירושלים הפועלת מאז גל הפיגועים בכוחות מתוגברים בכלל רחבי העיר בשיתוף עם כלל גופי הביטחון הוכיחה שוב את חשיבותה וההגעה המהירה של השוטרים לזירה היא פועל יוצא של ההיערכות המחוז בעיר ירושלים ערנותו של המאבטח שהובילה לבדיקת המחבל לפני שהספיק לפעול, לצד הפריסה המבצעית הרחבה של כוחות המשטרה והתגובה המהירה בשטח מנעה פגיעה בחיי חפים מפשע ובהחלט מנעה פיגוע גדול. אנו נמשיך לפעול בפריסה רחבה וההיערכות גבוהה בעיר למען ביטחונם ושלומם של תושבי ירושלים ומבקריה".

נציין כי כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע חזרה הרכבת הקלה בבירה לפעול.

"הצלתם הרבה נפשות בירושלים"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת הזמין ללשכתו את מאבטחי הרכבת הקלה שהשתלטו המחבל. ברקת ומפקד מחוז ירושלים הודו למאבטחים על אומץ לבם ועל פעולתם המהירה שבזכותה נמנע פיגוע גדול.

ברקת, שיבח את המאבטחים ואמר , "הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול".

"מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור", ציין ברקת.

ראש העיר הדגיש, "עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".