נתניהו ואובמה
נתניהו ואובמהאבי אוחיון לע"מ

ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב דורשת התנצלות מהבית הלבן לאחר שדובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, העלה את שמו של שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, כדוגמה למינוי דיפלומטי בעייתי. כך מסרה סוכנות JTA.

בתדרוך עיתונאים ביום חמישי הזכיר ארנסט את דרמר כשדיבר על החלטת ראש הממשלה הבריטית החדשה, תרזה מיי, למנות את בוריס ג'ונסון לשר חוץ.

השאלה עלתה משום שג'ונסון נחשב למי שמדבר "בלי לעשות חשבון" והוא אמר בעבר דברים שהתפרשו כמעליבים כלפי נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

כאשר נשאל לגבי אותן אמירות של ג'ונסון על אובמה, בחר ארנסט להשוות את ג'ונסון לדרמר. "קיבלנו שאלות מהסוג הזה כאשר ראש הממשלה נתניהו הודיע שהשגריר דרמר יהיה השליח הישראלי לארה"ב", הוא אמר.

מה הוא קופץ?

מדוע נזכר ארנסט בדרמר? אולי משום שדרמר שימש כאסטרטג רפובליקני לפני שהפך ליועץ של נתניהו, והיה דמות מפתח בתכנון מסע הבחירות של הרפובליקנים לקונגרס ב-1994. נראה כי הבית הלבן מתקשה להתגבר על המינוי, שנראה להם כמו התגרות בנשיא.

גרוע מכך, מבחינתם: אחרי מינויו, סייע דרמר לארגן לנתניהו את הנאום בקונגרס נגד הסכם הגרעין עם איראן, נאום שהרגיז את אובמה מאוד.

מכל מקום, ועידת הנשיאים כינתה את ההשוואה "בלתי הולמת" ודרשה התנצלות מארנסט.

"אנו מאוכזבים וכועסים" בשל ה"השוואה הבלתי-ראויה" למינויו של דרמר, אמר סטיבן גרינברג, יו"ר ועידת הנשיאים. "אלה אירועים שאין ביניהם קשר וההשוואה היא מופרכת. זה נראה כמו עלבון סתמי והתנצלות נדרשת מייד".

ג'ונסון שימש בעבר כראש עיריית לונדון וכאמור, הוא נחשב למי שאינו נוקט לשון דיפלומטית. פעם אמר שאובמה הוא "נשיא קנייתי-למחצה שירש מאבותיו עוינות לאימפריה הבריטית". הוא גם השווה את הילארי קלינטון ל"אחות סדיסטית בבית משוגעים".