תמיר בלאט. הבן של המאמן שוב בלט
תמיר בלאט. הבן של המאמן שוב בלטצילום: אתר פיב"א

על המפה. ניצחון שני ברציפות לנבחרת העתודה של ישראל בכדורסל באליפות אירופה המתקיימת בימים אלו בפינלנד.

אחרי שניצחו אמש את הנבחרת המארחת בזכות יכולת גבוהה של תמיר בלאט, הבן של, הערב (ראשון) הביסו הישראלים הצעירים את הנבחרת החזקה מצרפת כשניצחו אותם בתוצאה 66:86.

המשחק החל בדקת דומיה לזכרם של ההרוגים בפיגוע שהתקיים בשבוע שעבר בניס שבצרפת, כשנראה שזו הסיבה לחולשתה של היריבה.

הצרפתים אמנם פתחו היטב את המשחק, אך שוב בלאט היה גדול מעל כולם כשקלע 22 נקודות, ועם יכולת מצויינת של דניאל קופרברג מתחת לסלים, לצרפתים לא היה כל סיכוי והם כבר עם הפסד שני ברציפות באליפות היוקרתית. ישראל? היא כבר בשלב הבא זאת למרות שעוד נותר לה משחק מול נבחרת ספרד הפייבוריטית לזכיה באליפות, משחק שיתקיים ביום שלישי הקרוב.

המשחק נפתח עם מעט נקודות והגנות חזקות כשהיתרון עמד על נקודה אחת בלבד לכל אורך הרבע הראשון. שלשה של בן משה עוד קבעה יתרון 16:12 לישראלים, אבל לאחר 10 דקות של משחק עמד ההפרש על 2 נקודות בלבד, 18:16 לשחקנים הכחולים לבנים מישראל.

די ג'יי שארפ, הבן של שחקן העבר ממכבי ת"א, פתח את הרבע השני עם סל שהגדיל את ההפרש, אבל הצרפתים ניצלו את בעיית הריבאונד אצל הישראלים בכדי לברוח ליתרון בן 6 נקודות, 20:26.

מי אם לא תמיר בלאט, הבן של המאמן דייויד, הוא שהציל את הכבוד הלאומי כששלשה שלו צימקה את ההפרש, ובהמשך אף הצליחו אלה לקבוע מהפך בדרך ל-44:32 בירידה להפסקת המחצית הראשונה.

חושבים שהישראלים נעצרו? תחשבו שוב. אור לאומי הגדיל את ההפרש עם סל בפתיחת הרבע השלישי כשגם שינוי ההגנה הצרפתית לא מנע מהם לספוג נקודות רבות מהשחקנים הישראלים. ארבע דקות לסיום הרבע עמדה התוצאה על 58:42, ונראה היה שמכאן הצרפתים כבר לא יחזרו.

הרבע הרביעי היה כבר כולו מיותר כשההפרש רק הלך וגבר וההפשלה עבור הצרפתים הלכה והעמיקה. בסיום, 86:66 לישראלים שהבטיחו למעשה את השתתפותם בשלב הבא של האליפות, שם יפגשו את היריבה מהבית המקביל. האם השחקנים של דן שמיר יכולים להביא להישג עבור הכדורסל הישראלי?