למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהפלאש 90

לאחר מחאת הציבור הדתי-מסורתי בשבת האחרונה נגד פתיחת קניון 'אושילנד' בשבתות ובחגים, פרסם עילאי הרסגור-הנדין, יו"ר מרצ בעיר, עצומה ברשת הקוראת לתושבי העיר לדרוש את פתיחתו של הקניון בשבתות.

בעצומה שלפי שעה צלחה את 1,500 החתימות, מסבירים אנשי מרצ כי לחילונים אין היכן לבלות בשבתות ובחגים.

"אין איפה לבלות בכפר סבא בסופי השבוע. העיר מתה. הכל סגור. אין כבר בתי קולנוע במרכז העיר. מתחם השוק סגור בשבת. מדרחוב ירושלים כמעט מת. היכל התרבות סגור. המרכזים הקהילתיים סגורים. פתיחת מרכז הבילוי אושילנד היתה בשורה חשובה עבור תושבי כפר סבא, וגם אותו מנסים לסגור לנו.

''אנחנו רוצים לחיות בכפר סבא, לראות סרט מדי פעם, לבלות, לשבת בבתי קפה וליהנות מהזמן החופשי שלנו. הקניון לא קרוב לשום מקום מגורים ולא מפריע באמת לאף אחד. לא ניתן לכפר סבא להפוך לבני ברק", נכתב בעצומה.

בהמשך הבהירו כי המחאה נגד הקניון היא כפיה דתית על כפר סבא. "זהו מאבק על הבית שלנו - על אופייה של כפר סבא. ככל שנשיג יותר חתימות כך יהיה ברור שלא נשב בשקט מול ניסיונות הכפייה הדתית. תושבי כפר סבא מתעוררים ונאבקים".

במהלך השבת האחרונה התפללו תושבים דתיים בכפר סבא תפילת מוסף מול קניון "אושילנד" שנפתח בעיר ופועל כאמור גם בשבתות ובחגים.

רועי לחמנוביץ', מנכ"ל קואליציית 'שבת שוויון', אמר כי "העיר כפר סבא מורכבת מבעלי עסקים דתיים וחילונים כאחד המבקשים להמשיך ולהתפרנס בכבוד. יש מי מהם המבקשים לציין את יום השבת באופן הדתי ויש מי מהם המבקש לציין אותו במסגרת המשפחתית.

''מה שמאחד את כולם הוא התנגדות נחרצת להקריב את יום המנוחה. מדובר בעובדים ולא בעבדים. לא יעלה על הדעת שגופים כלכליים גדולים מבקשים לדרוס את השבת ולא יהיה מי שיעמוד מנגד", כך לחמנוביץ'.