אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון גזר 18 חודשי מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 100 אלף שקל על מאיר מזרחי וכן קנס על חברת MYM שבבעלותו.

מזרחי והחברה הורשעו בעבירות של סיוע לארגון ועריכת משחקים אסורים והימורים בישראל, הלבנת הון ועבירות מס, לאחר שמכרו כרטיסי חיוב לאתרי ההימורים הזרים ויקטור צ'נדלר וסטן ג'יימס.

בנוסף, הורה בית המשפט על חילוט כלל כספי הנאשמים שנתפסו בסך כ-1.85 מיליון שקל.

בחודש מרץ השנה הורשעו מזרחי וחברת MYM בכך שהפעילו בישראל מערך בפריסה ארצית של הנפקה, שיווק והפצת כרטיסי Pre-Paid ייעודיים לאתרי ההימורים הזרים Victor Chandler (כרטיס בשם Value Card) ו-Stan James (כרטיס בשם Kesh-Card) שפעלו מגיברלטר, ואיפשרו למהמרים מישראל להמר ולשחק במשחקים אסורים.

הפצת הכרטיסים נועדה לעקוף את האיסור על שימוש בכרטיסי אשראי ישראליים באתרי ההימורים הלא חוקיים.

מזרחי והחברה, יחד עם אחרים, הדפיסו כרטיסים בערך נקוב של כ-210 מיליון שקל, והפעילו מערך להפצתם בעשרות פיצוציות ברחבי הארץ, שמכרו את הכרטיסים למהמרים תמורת עמלות.

את תמורת הכרטיסים העבירו הנאשמים לחברות ההימורים בחו"ל, לאחר שניכו לעצמם עמלות בסך 7-10%, ובסך הכל קיבלו לידם והעבירו כספים בהיקף מינימלי של כ-44 מיליון שקל בתקופה שבין ינואר 2007 ליוני 2010.

בהכרעת הדין דחה בית המשפט את כל טענות ההגנה, וביניהן טענות לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק, טענות להסתמכות על חוות דעת משפטית של עורך דין, וטענות משפטיות נוספות.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "מדיניות הענישה הנוהגת במקרים דומים הינה, ככלל, מחמירה ובמקרים דומים מוטלים עונשי מאסר משמעותיים ומחמירים לריצוי מאחורי סורג ובריח". בית המשפט אף עמד על כך, שהנזק שנגרם מביצוע העבירה מתבטא הן בהחמרת התופעה הפסולה של מהמרים והן בנזקים עקיפים אשר נגרמים לחברה, לשלטון החוק ולמהמרים עצמם, וזאת בנוסף לנזק לקופת המדינה כתוצאה מעבירות המס".