רחל עזריה
רחל עזריהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית, את חוק 'הורות שוויונית' של ח"כ רחל עזריה (כולנו) המאפשר גם לאבות לקחת 'שעת הורות' ולצאת מוקדם הביתה בתקופה לאחר חופשת הלידה. החוק יחול על כ-180 אלף אבות בשנה.

התיקון לחוק שאושר מאפשר להורים להתחלק ביניהם ב'שעת ההנקה', ששמה שונה ל'שעת הורות'. כיום רק הורה אחד יכול לנצל את שעת ההנקה, הזכות לצאת שעה מוקדם ממקום העבודה, הניתנת להם בארבעה חודשים הראשונים לאחר החזרה מחופשת הלידה.

על פי החוק החדש, יהיה ניתן לחלק את היציאה מוקדם בין ההורים בהודעה מראש למעסיק לגבי חלוקת הימים בין ההורים.

ח"כ רחל עזריה, המשמשת יו"ר השדולה למשפחות צעירות אמרה, "חוק הורות שוויונית הוא צעד נוסף לקראת שוק עבודה שוויוני והוא מצטרף לרצף של חוקים שאני מקדמת כנציגת מפלגת כולנו, המתאימים את שוק העבודה לחיי היומיום של משפחות: חוק החופשות, חוק חלוקת ימי מחלת הילד, וכעת חוק הורות שוויונית. אבות צריכים לדרוש את שעת ההורות מהמעסיק ולנצל את הזכות הבסיסית הזאת".

"נשים בישראל עובדות הכי הרבה שעות ויולדות הכי הרבה ילדים ביחס למדינות ה-OECD - ולכן עלינו כמדינה לאפשר ולעודד את חלוקת גידול הילדים בין שני ההורים. החוק מאפשר לכל משפחה להחליט מה נכון בשבילה, ויעודד הורים לחלק ביניהם את גידול הילדים. החוק טוב לילדים שיהנו משני הורים נוכחים, הוא גם טוב לקידום שוויון לאמהות במקום העבודה, שכן הן יוכלו להמשיך להשקיע במקום העבודה ולגדל את הילדים במשותף עם האב. כמובן, החוק טוב לאבות כי הוא מאפשר להם להיות נוכחים בחיי ילדיהם, דבר שאבות רבים מעוניינים בו", מסכמת ח"כ עזריה.