פסטיבל כרמיאל
פסטיבל כרמיאלצילום: יח"צ

מאות נשים זרמו השבוע לעיר כרמיאל כדי לקחת חלק ביומיים של אנרגיות וחוויה נשית חדשה במתחם הנשים בפסטיבל המחול שנערך בעיר.

''יש כאן פרץ של משהו שרוצה לצאת כבר הרבה זמן. לרקוד, ליצור ולצרוך אמנות מקצועית ויצירתית'' מספרת אורלי דיין, יוצרת ומנחת סדנאות תנועה ומחול שהופיעה במתחם.

''יצירה היא שפה של הלב ומה שקורה פה חשוב מאוד גם לנשים דתיות וגם ולחילוניות, יש כאן גשר אמיתי שללא מילים נוצר חיבור חזק יותר. כל אחד מביא את המימד שלו והחיבור חזק''.

מאז היווסדו של פסטיבל כרמיאל בשנת 1988, לראשונה ניתן השנה מענה לנשים מכל הארץ שהצפינו כדי לקחת חלק במקום המיוחד שנפתח עבורן.

עם פתיחת המתחם ביום שלישי השבוע בשעות הבוקרף האולם המרכזי כבר היה מלא ואורית הירש, המנהלת האומנותית של המתחם שפתחה את היום סיפרה "התרגשות גדולה מאוד לראות בשעה כזו כל כך הרבה נשים באולם מלא שהגיעו ממש מכל הארץ".

מופע סטודיו ושיח 'Women of world' עם היוצרת דורון רז והרקדניות מורן זילברברג ורז אברהם פתחו את ימי הפסטיבל. בהמשך השתתפו הנשים בסדנאות גאגא, קונטקט ואימפרוביזציה, סדנת תאטרון ותנועה ועוד.

מכל המגזרים הגיעו נשים ששמעו על המתחם, מקיבוץ בית השיטהף מתקוע וחרישף מהדרום ומצפת וכרמיאל. מגוון רחב של נשים מכל הגילאים - מנערות ועד אמהות שעזבו את המשפחה בחופשת הקיץ ויצאו צפונה לקחת פסק זמן לעצמן.

"יצאתי עכשיו מסדנת גאגא מעולה ששוברת את כל המוסכמות של הגוף ולוקח את התנועה לכל המקומות שלא חשבנו שאפשר הגיע אליהם", מספרת שמרית שהגיעה מחריש.

הפסטיבל, אמש
הפסטיבל, אמשיח"צ

אל המתחם הגיעה גם ורד כרמל מנתניה כדי לרקוד, אך לא רק. "עזבתי יום עבודה עמוס והגעתי לכאן לרקוד ולנוע אך יותר מכל כדי לתמוך בגאווה גדולה בביתי אורית, המנהלת האומנותית של המתחם".

"אני נכנסת לסדנאות ורואה בהתפעלות נשים צעירות עם ילדים שעזבו הכל ובאו רק לרקוד, מה שלא פשוט לעשות בכל יום בסדנאות ברמה גבוה והאווירה מיוחדת מאוד מאוד".

את היומיים העמוסים והמלאים במפגשים אנושיים מרתקים ובהמון תנועה מסכמת אורית המנהלת האמנותית, "בשעה טובה יצרנו כאן בכרמיאל במה חדשה לנשים שבעזרת השם תהפוך לאבן שואבת באירועי מחול במשך כל השנה. ולמי שפספסה הפעם, עקבו אחרי פעילות 'המתחם' עקבו ונשמח לראותכן בהמשך".