שימי אליאל, ליד אחד מכלי העבודה הפועלים באופן בלתי חוקי
שימי אליאל, ליד אחד מכלי העבודה הפועלים באופן בלתי חוקיצילום: דוברות המועצה

שימי אליאל, ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל, החליט לאכוף את החוק בעצמו - אל מול עבודות בלתי חוקיות שמבצעים לטענתו פלסטינים סמוך לצופים ולצור יגאל.

נציין כי במנהל האזרחי אומרים שהקרקע במקום היא פרטית ומיועדת לחקלאות.

אליאל מספר כי הפלסטינים משליכים פסולת לתוך הנחל המפריד בין שני הישובים - שעלולה להביא להצפה של בתי היישובים באזור, כפי שקרה בבת חפר לפני מספר שנים. זאת משום שחסימת הנחל בעפר אינה מאפשרת ניקוז של המים - והם עלולים להציף בחורף הקרוב את הבתים הסמוכים.

לדבריו, למרות פניות חוזרות ונשנות למנהל האזרחי, לשר הביטחון ולגורמי הפיקוח, טרם ניתנה התייחסות לנושא.

הבוקר (רביעי) הגיע ראש המועצה לעצור את העבודות בגופו - התעמת עם הנהגים ודרש לראות אישורים לעבודתם במקום. העימות הסתיים בעזיבת נהגי המשאית את המקום. המועצה הניחה בשטח חסם אבנים כדי לא לאפשר מעבר.

"במשך חודשים מישהו עושה כבשלו בשטח הנדון וזאת מבלי לתת הסבר ראוי למועצה בדבר מהות העבודות", אמר אליאל. ''מאחר וכל הגורמים אליהם פניתי אינם יודעים כנראה לטפל בסוגיה החלטנו לקחת אחריות ולפעול באופן אישי למען שמירה על ביטחונם של תושבי כוכב יאיר צור יגאל והטבע העומד בסכנה לנוכח העבודות התמוהות".

"המשך העבודות במקום מעמידות בסכנת הצפה את הישוב כוכב יאיר צור יגאל, פוגע בסביבה ובנחל ומסכן את התושבים", סיכם אליאל.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "המנהל האזרחי מקיים סיורי פיקוח עיתים במקום ובמידה ויתבצעו עבודות בלתי חוקית הן יטופלו בהתאם להליך המקובל.

"האדמה נבדקה על ידי קציני המטה לענייני חקלאות ואיכות הסביבה ונמצאה כמיועדת להכשרה חקלאית כשבתוכה כמויות מזעריות של פסולת מוצקה אשר אינה יכולה לחלחל למי התהום ואינה מהווה מפגע סביבתי. כמו כן, על פי התכנית התקפה במקום ייעוד הקרקע חקלאי, הקרקע פרטית והסוגייה המשפטית הינה בדבר זהות הבעלים''.

מבדיקה שערך ערוץ 7 עלה כי בשבוע הבא צפויים ערוצי הנחל אליהם נשלחו הפסולת להיפתח לאחר בחינת יועץ הניקוז של המנהל האזרחי וזאת כדי למנוע פגיעה סביבתית.