הרב יואל קטן
הרב יואל קטןאתר ישיבה

שולחן השבת עם רבי נחמן.

שיחות ורעיונות לפרשת השבוע ולמועדי ישראל.

משה רט, אליהו טייב.

ירושלים, אלומות, תשע"ו. 379 עמ'

(6026026‑03)

אפשר להגיש את תורותיו ממקורן בספריו ובספרי תלמידיו, אפשר להציגן כסיפורים, ואפשר להגיש אותן נושא אחר נושא בשפה ברורה ונעימה, כסדר פרשות השבוע, כשהן כוללות רעיונות עמוקים ועצות מעשיות, וכך נעשה בספר זה.

בפרשת פינחס מוסבר שהשלום האמיתי הוא דווקא חיבור של הפכים ולא סתם ידידות בין חברים. וזו הסיבה שמי שמאחד בתוכו חסד ודין כמו פינחס, הקנאי האחראי, ראוי לקבל מה' ברית של שלום. זהו לימוד לכולנו – שילוב של תכונות שונות ואף מנוגדות במינון נכון, הוא זה שמביא את השלום האמיתי לאדם עצמו ולסובבים אותו.

*****

דרך ארוכה וקצרה.

פרקים בתניא.

מעיין הנדלר.

ירושלים, מעיינותיך, תשע"ו. 253 עמ'

(2215388‑072)

שבעה פרקים בספר, ובהם מתגלה סודו של ספר התניא, המדריך את האדם בקשריו עם אלוקיו ובמאבק המתחולל בו בין הטוב לרע. בדרך ארוכה שהיא קצרה, עמוקה אך בהירה, תוך שימוש בלשונו של המחבר ועם הסברי תוכן ומושגים, מתגלים חידושיו הגדולים של בעל התניא לדור ולדורות ביסודות חיינו - מבנה הנפש, השמחה, אהבת ישראל, מטרת הבריאה, היראה, התשובה ועוד.

*****

אני והאַיִן רוכבים על אופניים.

רן ובר.

ירושלים, אלומות, תשע"ו. 296 עמ'

([email protected])

רן ובר לומד ומלמד חסידות במסגרות שונות, ושולח ידו גם בכתיבה ('סוד הנקודה הטובה' ועוד). בספר זה ארבעה חברי ילדות פוגשים שוב זה את זה, ובניסיון ההיכרות המחודש ביניהם הם מתחילים גם להכיר באופן שונה את עצמם. זהו הבסיס לספר החדש, שמצליח להעביר לקורא מתורות רבי נחמן באופן זורם ואף משעשע, כשהסיפור המתגלגל מהווה רקע לתוכן הברסלבי העמוק, שבו לתפילה ולקשר הישיר עם ריבונו של עולם יש מקום מרכזי.

*****

שיעורים וחיזוקים בעבודת ה' על פי הספר הקדוש נתיב מצוותיך לאדמו"ר מקאמרנא.

חלק ראשון.

הרב אליהו עובדיה.

ירושלים, הדרך פנימה, תשע"ו. תלא עמ'

(5304711‑053)

האדמו"ר רבי יצחק אייזיק יהודה יחיאל ספרין חי לפני כמאתיים שנה בעיירה קומרנו שבגליציה. תלמידים וספרים הרבה השאיר אחריו, כשהחשוב שבספריו הוא 'נתיב מצוותיך', הכולל הדרכה בעבודת ה' בשילוב של נגלה ונסתר. הרב עובדיה, תלמיד חכם ירושלמי, מעביר כבר שנים שיחות ליליות סביב הספר החסידי הזה, וחלק מהדברים שבעל פה הועלו אל הכתב בספר מעוצב ומנוקד.

[email protected]