הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןצילום: פלאש 90

הרב אריה שטרן חתם על המסמך שתומך ברבנים אריאל ולווינשטיין להשמיע את קולם, ותזדעזע הארץ ויתרגזו הליברלים.

הרב שטרן ביקר בעצרת לזכרה של שירה בנקי והארץ הזדעזעה ויתרגזו החרד"לים. הרב שטרן ביקר את פצועי דומא ונפגש עם מוסלמים ויתרגזו החרד"לים.

הרב שטרן מבקר את השיח של המוסלמים מאותו מפגש ויתרגזו הליברלים. הרב שטרן מגן על הרב סתיו ויתרגזו החרד"לים. הרב שטרן יוצא נגד מיסיונרים ויתרגזו הליברלים. הרב שטרן נגד פשרות בכותל ויתרגזו הליברלים. הרב שטרן מגן על פסיקותיו של הרב רוזן ויתרגזו אחרים.

האמת, בגלל הרוגז הזה של כל צד הרב שטרן משמיע את קולו כל פעם מחדש. כמי שקרוב לרב אני יודע כי הוא אינו אוהב, בלשון המעטה, רעש תקשורתי. אך דבר אחד גורם לו לעמוד בתקיפות - השתקת דעות.

כשעבדתי כחוקר עבור מכון הלכה ברורה, הגעתי אל הרב לדבר על סוגיה במסכת חולין. אמרתי את שאמרתי והרב הסביר אחרת. ישבתי ושתקתי, הרב שאל ''מה יש?'' ועניתי שזה לא משנה כי ''הרב אמר את דברו ואיני יכול לחלוק''.

הרב אמר לי "אל תפחד, תגיד את מה שיש לך, רק ככה לומדים, וגם יכול להיות שההבנה שלי של הסוגיה לא נכונה".

רבה של ירושלים רוצה שישמיעו דעות ללא חשש ושהן יהיו כמה שיותר מגוונות. אני מקבל הרבה פעמים דרישות להסברים, למה הרב שטרן עם צהר , למה הוא עם החרד"לים, למה פה ולמה שם. אני תמיד עונה, כי במקרה הספציפי הזה הוא חושב שהם צודקים והוא לא מוכן לשחק את משחק המחנות.

ירושלים לא חולקה לשבטים וכך גם נוהג רבה הראשי של העיר. הרב אריה שטרן לא יוותר על היותו קול מאזן ומפתיע. והציבור ימשיך להיות מופתע, מרוצה ומאוכזב, כי יש רב ששוחה נגד הזרם ולא נותן לחבורות קולניות להכתיב לו מה לחשוב.

עיקר המרוויחים הם אנחנו, שיש לנו רבנים שיכולים להפתיע ובעיקר להתחבר לכולנו.