למרות הפסד, למרות יכולת חלשה, למרות תוצאה שברירית, בית"ר ירושלים ומכבי ת"א בשלב הבא של מוקדמות הליגה האירופית.

בעוד שהירושלמים פגשו יריבה לא קלה במיוחד בדמותה של אומוניה ניקוסיה הקפריסאית, התל אביבים פגשו את קאיראט אלמטי הקזחית. שתי הישראליות התקשו אמנם מול היריבות, אך בניגוד לירוקים מחיפה, הצליחו במשימתן הערב כשהעפילו אל סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, שם יחכו להן ילגבה הלטבית ופנדורי הרומנית, בהתאמה.

הירושלמים, שיפגשו בשלב הבא את הלטבים, הפסידו הערב (חמישי) בתוצאה 2:3 לקפריסאים, אך בזכות שערי החוץ עלו לשלב הבא, כשאת שני אלו כבש לא אחר מאשר עומר אצילי, שחקן המריבה שנמצא בהליך בוררות מול הקבוצה ועשוי בקרוב ממש לעזוב אותה לטובת מכבי ת"א.

הקפריסאים חזרו פעמיים מפיגור, כשבפעם הראשונה היה זה אמיר עגייב הצעיר הישראלי שהגיע מבני יהודה שכבש לזכותם.

במהלך המשחק הונפו דגלי אש"ף רבים ביציעי הקפריסאים, כשרק התערבות של כוחות האבטחה שנכחו במקום היא זו שגרמה לדגלים להיעלם, ובמועדון הירושלמי צפויים להתלונן על הדגלים באופ"א.

כאמור, גם הצהובים מתל אביב בשלב הבא של המפעל האירופי, אך גם הם בדומה לירושלמים ולחיפאים, לא הרשימו והתקשו מול יריבה חלשה. התל אביבים הצליחו להעפיל לשלב הבא בזכות שער ניצחון של גל אלברמן בדקה ה-85 כשלפניו עמדה התוצאה על תיקו 1:1, בדומה לתוצאת המשחק בין השניים בשבוע שעבר.

דווקא הצהובים מתל אביב ששיחקו באצטדיון שבנתניה, אצטדיונם הביתי העונה, הם אלה שעלו ראשונים ליתרון אחרי מבצע אישי נהדר של טל בן חיים בדקה ה-5. סדרת החמצות של הישראלים מנעה את הגדלת היתרון, וכשלא כובשים - סופגים. האורחת הקזחית, בראשותו של אנדריי ארשבין המצויין שיחקה היטב במחצית השניה ובדקה ה-64 ז'ראר גוהו ניצל כדור קרן טוב בכדי לקבוע שיוויון 1:1.

בעיטה נהדרת של גל אלברמן בדקה ה-85 מנעה מבוכה וגרמה לצהובים להמשיך לחלום על העפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. לשם כך יצטרכו שם לנצח את פנדורי הרומנית. אפשרי?