זירת הרצח
זירת הרצחצילום: רויטרס

לפחות תשעה בני אדם נרצחו בליל שבת ו-16 נפצעו - שלושה מהם במצב אנוש - בפיגוע ירי במרכז הקניות "אולימפיה" במינכן שבגרמניה.

שמונה מתשעת הנרצחים במרחץ הדמים במינכן הם צעירים, ובהם שני בני 13, שלושה בני 14 ובני 17, 19 ו-20. בנוסף נרצח בן 45.

הרוצח הוא צעיר בן 18 ממוצא איראני, שהתגורר בשנתיים האחרונות בעיר. במשטרה אמרו כי המניע לטבח לא ידוע וכי לרוצח יש אזרחות כפולה - גרמנית ואיראנית.

עדי ראייה סיפרו כי גבר חמוש עם נשק רב הסתובב ברחבי הקניון וירה, ולאחר מכן נמלט.

היא עצרה שני חשודים שנראו נמלטים מהמקום - אך התברר כי אין להם קשר לאירוע. היורה התאבד כקילומטר ממקום האירוע. על-פי דיווח בערוץ טלוויזיה מקומי ליד גופתו של היורה נמצא תיק גב - הדומה לזה שנראה בצילומים מזירת הטבח.

הרוצח פרץ לחשבון פייסבוק של נערה במטרה לפתות קורבנות לסניף מקדונלד'ס, כדי שיוכל לרצוח אותם. הוא השתמש בחשבון של נערה כדי להציע ארוחה חינם במסעדה הסמוכה לאיצטדיון האולימפי. "בואו היום ב-4. אני יכולה לקנות עבורכם משהו אם תרצו, אבל לא יקר מדי", נכתב שם. הצעירה דיווחה אחר כך שחשבונה נפרץ.

משטרת מינכן חושדת כי היורה קיבל השראה מאירוע הירי ההמוני שביצע אנדרס ברייוויק באי יוטויה שבנורבגיה, שבו נרצחו 77 בני אדם ושיום השנה החמישי לו צוין אתמול.

עוד מסרה המשטרה במינכן כי סונבולי פעל לבדו ולא קיבל סיוע. הוא השתמש באקדח גלוק אף שלא היה לו רישיון לנשק, ובמשטרה בודקים כיצד הגיע האקדח לידיו.