ח"כ יפעת שאשא ביטון
ח"כ יפעת שאשא ביטוןצילום: דוברות הכנסת

צעד משמעותי בדרך למניעת שכחת ילדים ברכב. ועדת השרים לענייני חקיקה קבעה היום (ראשון) כי גננות ומטפלות יחויבו בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ולפי נהלים שיקבע משרד הכלכלה - להתקשר להורים ולהודיע על אי הגעת הילד למוסד החינוכי או למעון היום.

מועד ההתקשרות יהיה עד שעה מפתיחת הפעילות של גן הילדים.

הוועדה אמנם דחתה בשלושה חודשים את הדיון בהצעת של ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אך קבעה בעצה אחת איתה כי עדיף לנסות ולהעביר את ההוראה בחוזר מנכ"ל באופן מיידי, מלהתעכב עם הליכי החקיקה.

ח"כ שאשא-ביטון אמרה בעקבות החלטת הוועדה, "הצעה זאת באה לגייס את מערכת החינוך לסייע במניעת התופעה. איש חינוך השייך למערכת החינוך חייב לקחת אחריות על הילדים שלנו, ומי שלא מסוגל לעשות זאת, מקומו לא במערכת החינוכית. אין בחוזר הזה משום אחריות פלילית על הגננות או המטפלות וגם לא הסרה של האחריות ההורית. זאת אחריות חברתית של כולנו, ומדובר בעוד צעד בדרך למגר את התופעה הקשה והכואבת הזאת".

יצויין כי מנתוני ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים', עולה כין בין השנים 2008-2016 אירעו 400 מקרים של השארת ילדים ברכב, בהם היו מעורבים 449 ילדים. 23 מהמקרים האלה הסתיימו במות הילד. רק בחודשיים האחרונים אירעו 5 מקרי מוות של פעוטות שנפטרו לאחר שנשכחו בכלי רכב.