השפיע על החלטת הוועד האולימפי? פוטין
השפיע על החלטת הוועד האולימפי? פוטיןצילום: מארק ניימן. פלאש 90

סוף לשמועות: המשלחת הרוסית תשתתף באולימפיאדת ריו שתצא לדרך בעוד 12 יום בריו שבברזיל, כך החליטו היום (ראשון) חברי הוועד האולימפי.

כזכור, השתתפותה של המשלחת הרוסית במשחקים האולימפיים הקרובים שיתקיימו בעוד 12 ימים הוטל בספק רב והיו כבר שהודיעו כי כל 387 הספורטאים הרוסים במשלחת המכובדת לא יוכלו לקחת חלק במשחקים הקרובים, זאת בשל טיוח בדיקות סמים על ידי לא אחרת מאשר משרד הספורט במדינה.

מבדיקות וחקירות שנעשו לאורך הזמן, עלה כי משרד הספורט הרוסי, הוא ולא אחר, עירבב לכ-68 אתלטים רוסיים סמים, כשהגדילו ועשו שם כשבנוסף לכל אף זייפו בדיקות שתן של ספורטאים שבדמם נמצאו שאריות של חומרים אסורים.

קשה להצביע על הנקודה בגינה החליטו בוועד האולימפי לחזור בהם מהחלטתם לעשות צעד מרחיק לכת למען יזהרו הספורטאים האחרים, אך נראה שלמידת השפעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה משקל רב בהחלטת הפרסה.

כעת, משבחר הוועד האולימפי שלא לנקוט בעונש קולקטיבי, יצטרכו התאחדויות הספורט השונות לקבל החלטות נקודתיות בענפים השונים, כשלא מן הנמנע שבענפים שונים יחליטו שלא לאפשר את השתתפותם של הספורטאים הרוסים, בחשד להימצאותם של חומרים אסורים בדמם ולהשפעה שלהם על התוצאות השונות.

כזכור, בשבוע שעבר דחה ה-CAS את ערעורם של האתלטים הרוסים כשקיבל את החלטת ארגון האתלטיקה העולמי לפיו התאחדות האתלטיקה הרוסית מושעית מהתחרויות השונות בריו. החלטה זו למעשה קבעה כי כל 68 האתלטים הרוסים לא יקחו חלק במשחקי האולימפיאדה הקרובים, מאחר שבקרבם נמצאו חומרים אסורים רבים ואף כאמור בדיקות שתן שלהם זויפו על ידי משרד הספורט הרוסי.

בוועד האולימפי הדגישו כי הבהירו לרוסיה שספורטאי שכבר נתפס בעבר על שימוש בסמים לא יוכל להתחרות בריו, אפילו אם כבר הספיק לרצות את העונש שהוטל עליו.