מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: istock

פרשת הנער בן ה-15 מיצהר שהורחק מבית הוריו בצו מנהלי נמשכת. היום (שני) בשעת בוקר מוקדמת, הגיעו שוטרים ובלשים מימ"ר ש"י לכתובת שבה שהה הקטין הלילה בעיר כרמיאל, ולקחו אותו לתחנת המשטרה בעיר.

בתחנה טענו השוטרים כי הוא הפר את תנאי השחרור אשר קבע בית המשפט בעניינו, בכך ששלח את הפקס אשר מעדכן את המשטרה היכן ישהה בלילה - באיחור.

בצהריים התקיים דיון בעניינו בבית המשפט השלום בפתח תקוה - ובסופו של דבר הוא שוחרר מחדש בתנאים מגבילים. סוכם כי עליו לדווח מראש על הכתובות בהן הוא צפוי לשהות - וכי המשטרה תימנע מלבקר בכתובות אלו בשעות לילה מאוחרות.

עו"ד חי הבר המייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון, "נראה כי נגמרו כל הבעיות הביטחוניות במדינה שכן אחרת לא ניתן להבין מדוע בוחרים רשויות האכיפה להשקיע כל כך הרבה מאמצים בנער בן 15 ללא כל עבר פלילי. לצערנו בוחרת המשטרה כמעט מדי יום לבקר את הנער בכתובת מעצר הבית ועוד בשעות הקטנות של הלילה - ולאחר מכן מלינה על כך כי הנער נאלץ להחליף כתובות, בשל כך שהמשפחות המארחות אותו מבקשות שימצא כתובת אחרת מאחר ואינן יכולות לשאת את כל אותן ההטרדות מצד המשטרה".

לדבריו, "עצוב עוד יותר כי באחת ההזדמנויות, כאשר לקטין לא הייתה כתובת לישון בלילה ומשכך הגיע לתחנת משטרה בבקשה לקבל עזרה במציאת מקום שינה - במקום לעזור לו בחרו לפתוח לו תיק נוסף בגין טענה להפרת תנאים. כולנו תקווה כי בקרוב יתעשתו הרשויות - ויבינו כי לא ניתן לזרוק נער סתם כך מביתו לרחוב מבלי לדאוג לו לסידור הולם - בשים לב כי מדובר בנער שהורחק מבית הוריו".

מוקדם יותר היום אישרה מזכירות הכנסת את בקשתם של ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ יהודה גליק לקיים דיון דחוף בעניינו של הקטין בוועדה לזכויות הילד בכנסת והורתה כי הוא יתקיים בתוך עשרה ימים.