"יש צדיקים הומוסקסואלים"

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, השתתף היום (שני) בכנס מיוחד בכנסת אותו יזם ח"כ אלעזר שטרן על "ענייני השעה" והתייחס לדבריו של של הרב יגאל לוינשטיין וליחס לקהילת הלהט"ב.

הרב מדן התייחס תחילה לדברי הרב לוינשטיין, "עיקר דבריו של הרב לוינשטיין היו ביקורת על כל מיני דברים שקורים היום בצה"ל בנושא החינוך, ואני מאמין שאם קצין החינוך היה היום אלעזר שטרן אולי כל הנאום הזה לא היה קורה. בדבריו של הרב לוינשטיין היו דברים שכדאי להאזין להם. היה ביטוי לא מוצלח, אבל היה כאב שניתן להבין אותו".

הרב הדגיש כי למרות ביקורתו על דרך התבטאותו של הרב לוינשטיין, תופעת "ההתבטאויות" אינה נחלת רבנים בלעדית, "אני רק רוצה להגיד שהתבטאויות יש לא רק של רבנים. בא נכתוב עכשיו ספר על התבטאויות שהיו נגד מתנחלים והדברים הגסים והפרועים שהשתלחו בהם על כל צעד ועל כל שעל. ניקח אישים חשובים כמו עמוס עז וא.ב יהושע ואנשים אחרים, כשהם אמרו עלינו כל מיני דברים רעים לא ראיתי את ההזדעקות הזו".

לדבריו יש לערוך תשובה כללית בנושא, "אני רוצה שנעשה תשובה, וימי בין המצרים זו סיבה לעשות תשובה, וגם אני אולי צריך לעשות תשובה על כל מיני התבטאויות שאני לא זוכר אבל יכול להיות שהיו. אולי כשנעשה תשובה על התבטאויות על כל מיני מגזרים ועל כל מיני אנשים, ולא ניקח רק את התחום הזה של להט"בים אלא גם דברים אחרים, ונחזור בתשובה על הסגנון והעובדה שמזדעקים רק כאן ורק כשרבנים מדברים, אולי ניתן יהיה להביא את הסגנון למקום יותר טוב".

הרב מדן סיפר כי הוא בקשר עם אנשים בעלי נטייה הפוכה וכי הוא מוקיר אותם על ההתמודדות שלהם, "יש לי לא מעט שיח עם האנשים והבחורים האלה. על ההלכה בנושאים האלה אני לא מוכן להתפשר בחצי מילה, אבל יש לי שיח עם האנשים האלה. יש ביניהם אנשים טובים. יש לי גם חבר טוב רב שעוסק הרבה באנשים האלה ואני רק אספר סיפור קטן".

"אשתו של אותו רב חלתה במחלה סופנית והרופאים אמרו שנשאר לו רק זמן קצר. הוא החליט שאם הרופאים התייאשו. אז הוא ילך לצדיקים שיתפללו עליה. ואחד משלושת הצדיקים שהוא פנה אליהם היה בחור הומוסקסואל בעל נטייה חד מינית ששומר את כל פרטי ההלכה. הרב פנה אליו ואמר לו: אני רוצה שתתפלל על אשתי. הבחור ענה: למה אתה בא אליי אני לא רב, אני לא צדיק אני לא כלום. והרב אמר לו: אתה אצלי מצדיקי הדור ואני רוצה שתתפלל על אשתי".

"זה יכול להיות היחס לאנשים האלה כאשר הם שומרים את התורה. יש שם אנשים מצדיקי הדור שאם יש צרה כדאי שיתפללו עלינו", סיכם הרב את דבריו.