מחאה בהר הרצל
מחאה בהר הרצלצילום: ערוץ 7

אלי בן שם, יו"ר 'יד לבנים', ששכל את בנו קובי ז"ל באסון המסוקים, תוקף במלים קשות את שני ההורים שהתפרצו אתמול לעבר ראש הממשלה במהלך הטקס לציון שנתיים למבצע 'צוק איתן'.

בן שם מבקר את ניסיון התקשורת לקשר את מחאתם "הפרטית והפרובוקטורית", כלשונו, לזעקת ההורים השכולים כולם.

"ראשית, זכותם וחובתם של הורים שכולים למחות ולדרוש ועדת חקירה על הפעילות שבעקבותיה נפל הבן שלהם, אבל מה שהיה אתמול זו בושה וחרפה. זו פגיעה בהורים השכולים ופגיעה בבנים שלנו", אומר בן שם בראיון לערוץ 7.

"בית העלמין בהר הרצל הוא הפנתיאון הלאומי של מדינת ישראל. במקום כזה ובמעמד כזה, זו בושה שהורים שכולים לא יכולים לשמור על שפיות - ואלו הורים בודדים".

ממשיך בן שם וקובע כי מאחורי ההתפרצות אתמול עומדים בסך הכול "שני הורים שאני מכיר אותם אישית, שהם טראבלמייקרים כל הזמן ולא רק במקרה הזה".

לדבריו אלה מוסיף בן שם הוכחות מהעבר, כשהוא מזכיר כי על קברו של לי מט ז"ל, שאביו היה אחד המתפרצים לעבר נתניהו, "עד היום אין מצבה כי הם רוצים שיהיה רשום משהו שהוא בניגוד לחוק. בטקס האזכרה האישי שלהם בשנה שעברה - הביאו בירות ומוסיקת טראנס להר הרצל, בשעה שעוד חמש משפחות הייתה להם אזכרה. הם פגעו במשפחות אחרות".

"אלו אנשים שמדברים בשם המשפחות, פוגעים באלפי משפחות שרובן שפויות וערכיות. מי ששלח את הבנים לצבא וליחידות קרביות - ואני מכיר את רוב המשפחות, הם אנשים ערכיים ומוסריים. אני אומר שוב, זכותם למחות, אבל בית הקברות בהר הרצל זה מקום קדוש, ושם לעשות פרובוקציות?", הוא תוהה.

"הרי על מה דיברו שם שני ההורים השכולים הללו שמתיימרים, והתקשורת מלבה את זה ומגדירה את דבריהם כזעקת ההורים השכולים, הרי 95 אחוזים מההורים השכולים, כולל משפחת גולדין ושאול שבאמת יש להן על מה למחות, יודעים איפה למחות וישבו בשקט. כאן, על מה צעק ההורה על ראש הממשלה? שהוא משתלט על התקשורת. מה זה קשור בכלל?", מוסיף בן שם.

לדבריו, "לצערנו, כולנו כהורים שכולים מקבלים שריטה ומכה גדולה וכל אחד מנתב את זה, אחד לציור, אחד לפיסול ויש כאלה שכועסים על כל העולם, אבל יש גבולות. כשפוגעים בקדושת הר הרצל ומדברים בשם המשפחות השכולות זו בושה וכלימה".

"מה שקרה אתמול זו בושה וכלימה לנו, למשפחות השכולות, ולילדים שלנו", קובע בן שם.

מחאה בטקס האזכרה

לנוכח החזרה על התרחיש בו שוב ושוב הורים שכולים, מסיבותיהם, מתפרצים לעבר ראש הממשלה באירועים שונים, נשאל בן שם אם קרוב היום בו יודיע ראש הממשלה ואולי גם בכירים אחרים, כי למען כבוד הנופלים לא יגיעו יותר לטקסים.

בן שם מצדיק את הדברים ואומר, "ביד לבנים יש טקסי מלחמה, ואני נלחם כדי שיגיעו שרים וחברי כנסת כי הם שלחו את הבנים והם צריכים להיות, אבל לפעמים הם לא מגיעים.

"רק לפני שבוע היינו אורחים בכנסת ליום אירוח מרגש עם ראש הממשלה והנשיא - ובאתי בטענות על כך שבישיבת המליאה היו רק שליש מחברי הכנסת ואפילו יו"ר הכנסת נזף בחברי הכנסת. וכעת, איזו צורה יש לזה? אף אחד לא ירצה לבוא ולכבד את הילדים שלנו בגלל קומץ פסיכופטים, שני אנשים שאני מתבייש במה שהם עשו אתמול. זה לא קשור לאירוע ולא לשום דבר".

"רוצים ועדת חקירה? לכו ותפגינו מול לשכת ראש הממשלה, כמו משפחת אורון שאול שבאמת יש להם סיבה. הלכו והפגינו מול לשכת ראש הממשלה ואני מוריד בפניהם את הכובע וגם אבוא להיות אתם ולהזדהות אתם, אבל להגיע לבית קברות ולעשות פרובוקציות? זה לא. זו בושה וחרפה. זה פוגע בנו ובילדים שלנו".

בדבריו שולל בן שם את האפשרות שמאחורי ההתפרצות עומדים גורמים פוליטיים כאלה ואחרים המבקשים לנצל את ההזדמנות כדי לנגח את ראש הממשלה מול עיני התקשורת.

"אני מכיר את המשפחות", הוא אומר ומוסיף, "זה אנשים שכל הזמן מנתבים את השכול והכאב שלהם למקום כזה. לכולנו כואב וכל אחד כועס 'למה הילד שלי הלך', אבל הם מנצלים את זה לדברים לא טובים ולא נכונים ואין להם גבולות, ואני אומר – להורה שכול לא מותר הכול. אנחנו כמו כל אזרח במדינה ולא כל דבר מותר לנו".

"עד הכניסה להר הרצל אפשר לעשות הכול. נכנסת לבית הקברות – כבד את הנופלים ואת המשפחות ומה שקרה אתמול זה בדיוק להפך", מסכם בן שם.