נתניהו בהר הרצל
נתניהו בהר הרצלצילום: צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

שמואל לביא, אביו של סרן ליעד לביא שנפל בקרב בצוק איתן אומר לערוץ 7 כי הוא מתנגד לאופן בו התפרצו הורים שכולים במהלך טקס האזכרה בהר הרצל, אך מסכים עם הביקורת.

"הייתי בטקס והרגשתי לא בנוח שבטקס ממלכתי שאמור לכבד את הבנים שלנו זה קורה, זה לא המקום. צר לי על שתי המשפחות שהתפרצו, אני מבין שהן היו בסערת רגשות. אני מכיר אותן, דיברתי איתן לפני אבל לא הבנתי שאכן זה מה שעומד לקרות".

לדברים ההורים השכולים צברו כעס רב על ראש הממשלה, "יש לנו בטן מלאה על ראש הממשלה. חיכינו שנתיים מתוך הנחה שיצא דו"ח מבקר המדינה, בינתיים הדו"ח לא פורסם אבל התחילו הדלפות על הטיוטה וגורמים בסביבתו של ראש הממשלה התחילו לתקוף את המבקר על מידת המקצועיות שלו והאם הוא מסוגל לבצע ביקורת על נושא מקצועי ורגיש.

"זה הקפיץ אותנו", הסביר האב השכול. ''אנחנו חושבים שכמו שהדרג הצבאי מפיק לקחים גם הממשלה ומקבלי ההחלטות צריכים להיות נתונים לביקורת ואם דו"ח המבקר לא מוצא חן בעיניהם, אז שיקימו ועדת חקירה שתחקור את צוק איתן".

לביא סבור שמדינת ישראל נגררה ל''צוק איתן'' ופעלה בשלומיאליות, כלשונו. "חצי מדינה היתה משותקת במשך 51 יום. צבא של מדינה מסודרת קיבל תכתיבים מקבוצת פרחחים שעשתה מאיתנו קרקס.

מחאה בטקס האזכרה

הם קבעו את סדר היום, מתי הם יחטפו, מתי הם יירו טילים ומתי יפסיקו, זה מצב בלתי נסבל ולכן אנחנו מצפים שיהיו תשובות בדו"ח מבקר המדינה''.

הוא מדגיש כי זכותם של ההורים השכולים לדרוש שהממשלה תיקח אחריות ותתקן את השגיאות שהיו ולא שראש הממשלה יאמר שהוא חף מביקורת. ''אנחנו דורשים מראש הממשלה לקצוב זמן שהדו"ח יפורסם וייושם ואם לא שיקימו ועדת חקירה".

לדבריו הגיע הזמן שמדינת ישראל תוביל מלחמות ולא תיגרר אליהן, "אנחנו ההורים השכולים לא אנשים לוחמניים, אבל אנחנו חושבים שמבצע צוק איתן הציל את המדינה.

''אילולא המבצע הזה מי יודע באיזה מצב היינו מוצאים את עצמנו. אבל נגררנו למלחמה וזו לא היתה יוזמה של הממשלה והגיע הזמן שהמצב הזה ישתנה".