הטקס. היום
הטקס. היוםצילום: דו"צ

אלוף קובי ברק נכנס לתפקידו כמפקד זרוע היבשה בטקס חגיגי שנערך בלשכת הרמטכ"ל בקריה בתל-אביב.

הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף קובי ברק, מחליף בתפקידו את אלוף גיא צור אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.

שר הביטחון אמר בטקס, "גם היום, עם הטכנולוגיות המתקדמות והמצוינות הקיימות בצה"ל, כדי להכריע מלחמה צריך זרוע יבשה חזקה ומיומנת. אני בטוח שתחת פיקודך, קובי, זרוע היבשה תהיה במוכנות ובכשירות מיטבית. לך גיא, אני מודה על 36 שנות שירות משמעותיות ומרובות עשייה מוצלחת".

הרמטכ"ל איזנקוט בירך את המפקד היוצא והמפקד הנכנס, "גיא, זו הזדמנות להביע הערכה עצומה על התקופה כמפקד זרוע היבשה, על התרומה שלך למטה הכללי ועל 36 שנות שירות. הזרוע השתפרה מבחינה תפיסתית, ארגונית, במרכיבי ההתעצמות והדבר החשוב ביותר בעיניי זה המוכנות המבצעית – האימונים וההכשרות ששופרו בצורה משמעותית תחת פיקודך כמפקד זרוע היבשה.

קובי, הובלת בהצטיינות את אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. ניתן לראות את השינוי שחל בין מבצע 'עמוד ענן' למערכת 'צוק איתן' בתפיסה, באמצעים שהושקעו ובאופן הובלת המאמץ הטכנולוגי והלוגיסטי. מיזוג מז"י ואט"ל היא אחת הבשורות המרכזיות בתר"ש גדעון. אני משוכנע שהידע המקצועי, החזון והיכולות שתביא יהפכו את מיזוג זה לאירוע משמעותי לצה"ל במובני ההתייעלות ואפקטיביות הכוח המתמרן".

מדברי מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף גיא צור, אמר בטקס "תודה על האנשים, על אלפי לוחמים עליהם פיקדתי בסדיר ובמילואים שעשו, עושים ויעשו את הדברים לא לרווח אישי אלא למעננו, למען הכלל. למפקדים איכותיים שפגשתי לאורך הדרך, ממלחמת לבנון הראשונה והשנייה, וכל מקום אליו שלחה אותי מדינת ישראל. על כל אלו תודה גדולה בליבי".

"קובי, אני מעביר לך היום תפקיד מלא, מספק ומשמעותי. אני מפקיד בידך זרוע חזקה, עם מפקדים מעולים וראויים מאוד בכל הרמות, עם מטה זרוע שיודע לקחת רעיון ולהתמודד עם כל קושי בהצלחה", הוסיף.

מפקד זרוע היבשה הנכנס, אלוף קובי ברק, אמר כי "לאחר למעלה מארבע שנים בהן עסקתי במאמץ הלוגיסטי, אני הולך להסתכל עכשיו על כלל המאמצים המרכיבים את הלחימה ביבשה. אתגר גדול, שלי, של הזרוע, של כל המטה הכללי, סוג של מהפכה וצריך להאמין בה ולהוביל אותה בנחישות קדימה, למרות הקשיים שיש ויהיו. גיא משאיר לי זרוע חזקה שיש בה כיוונים ברורים בהם צריך להתקדם ואנחנו נעשה את זה בצורה הטובה ביותר. אני מודה על האמון ועל האתגר ומקווה שנמשיך להתקדם ולחזק את התמרון ביבשה".