עודד גז
עודד גזצילום: ללא

סרבן הגט עודד גז נעצר היום (חמישי) בעיר אנטוורפן בבלגיה, לבקשת מדינת ישראל, לצורך העמדה לדין בישראל בעבירות של שימוש בדרכון מזויף והתחזות לאחר, תוך הפרת הוראה חוקית של צו עיכוב יציאה מן הארץ.

גז מבוקש גם על ידי בית הדין הרבני בשל סירובו לתת גט לאשתו, חרף החלטות בית הדין אשר הורו לו לעשות כן. עם זאת, יודגש כי מסיבות משפטיות לא ביקשה הפרקליטות מבלגיה את מעצרו בשל עילה זו, אלא בשל ההליכים הפליליים המתקיימים נגדו כאמור.

נזכיר כי גז הורשע בדצמבר האחרון בבית משפט השלום בת"א בעבירה של הפרת הוראה חוקית שנועדה להגן על אדם.

כמה ימים לאחר מכן הוציא בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד גז, במסגרת הליכי הגירושין בין גז ורעייתו. למרות צו זה, יצא גז את הארץ, על פי החשד תוך שהוא עושה שימוש בדרכון מזויף ובזהות בדויה.

ביום 11.7.16 לא התייצב גז למתן גזר הדין בעניינו ולאור החשד להימלטותו מהדין, הותלו ההליכים והוצא נגדו צו מעצר בתיק.

לאור האמור לעיל, הוציאה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, באמצעות משטרת ישראל, הודעה בינלאומית המבקשת את איתורו ומעצרו של גז לצורך הסגרתו לישראל.

במאמצים לאתרו לקחו חלק גורמי משטרת ישראל בארץ ובחו"ל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

איתורו בבלגיה הסתייע בעקבות מידע שהגיע מהנהלת בתי הדין הרבניים. לאחר שאותר בבלגיה, הוציאה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות בקשה לרשויות בלגיה למעצרו הזמני של גז, ואלו נענו לבקשה וכאמור היום עצרו אותו בשל מעשיו הפליליים לכאורה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי מסר כי "מר גז ביצע מספר עבירות פליליות במהלך הימלטותו מהארץ. אנו מודים למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים ומשטרת ישראל כי אכפו את החוק וכי הם דואגים להסגרתו לישראל תוך פרק זמן קצר. אנו קוראים לכל הגברים המצויים בסכסוך עם נשותיהם למצות את ההליך השיפוטי ולא לחפש דרכים להימלט מן המציאות".