נתב''ג
נתב''גפלאש 90

הנהלת רשות שדות התעופה החליטה לפתוח את טרמינל 1 לפעילות בינלאומית מלאה לנוסעים היוצאים, לאור מדיניות שר התחבורה ישראל כ"ץ לפתיחת השמיים לתחרות מסחרית והכפלת היקף הפעילות של טיסות הלאו-קוסט מטרמינל 1.

החל מעונת הקיץ של 2017 טרמינל 1 יהיה עצמאי בבידוק כבודת הנוסע, יורחב מתחם הבידוק הגופני, יתווספו עמדות לדרכונים ביומטריים, ייפתחו תשעה שערי יציאה למטוסים (ג'ייטים) נוספים ותורחב הפעילות המסחרית.

בתחום המסחרי יפתח חדר אירוח VIP, חנויות פטורות ממכס ("דיוטי-פרי") והסעדה לנוסעים בטיסות הלאו-קוסט מטרמינל 1. תמהיל חנויות הדיוטי פרי יהיה דומה לתמהיל של טרמינל החנויות בטרמינל 3 - טבק, אלכוהול, בשמים וקוסמטיקה, אלקטרוניקה, ספורט, אופנה הפטורים ממסים ומכסים. השרות לפטור ושמור יינתן גם לרוכשים בטרמינל 1.

שר התחבורה כ"ץ אמר כי "לפני שלוש שנים חתמנו על הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי ומאז נרשמה עלייה משמעותית במספר יעדי הטיסות, מספר הטסים ומספר חברות הלואו־קוסט הפועלות בישראל. עם חתימת ההסכם הנחתי את רש"ת להכשיר את טרמינל 1 לפעילות טיסות לואו קוסט וב-2017 הטרמינל יפתח לפעילות בינ"ל מלאה הכוללת פתיחת חנויות דיוטי-פרי.

"רפורמת השמיים הפתוחים הגדילה את היצע היעדים והורידה את מחירי הטיסות כך שהפכו שוות לכל כיס. אני גאה שלמרות כל ההתנגדויות חתמנו על ההסכם עם אירופה והובלנו נדבך נוסף בהורדת יוקר המחייה בישראל", הוסיף כץ.