דנון ומיכל שחר, בטקס באו"ם
דנון ומיכל שחר, בטקס באו"םצילום: משלחת ישראל לאו"ם

לקראת פתיחת אולימפיאדת ריו, קיימה משלחת ישראל לאו"ם אירוע הנצחה מיוחד וראשון מסוגו, לזכר קרבנות טבח אולימפיאדת מינכן - במטה האו"ם בניו יורק.

במסגרת האירוע נשאה דברים מיכל שחר, בתו של קהת שור הי"ד, מאמן הקליעה של המשלחת האולימפית מישראל שנרצח במהלך הפיגוע בשנת 1972.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר באירוע כי "המשחקים האולימפיים מייצגים ערכים של תקווה ושלום, עולם ללא מלחמות, סכסוכים ושנאת חינם".

"התקוות הללו נופצו לרסיסים באולימפיאדת מינכן, כאשר הטרור הפלשתיני חדר לכפר האולימפי, והכה באחד הסמלים הבודדים שמאחדים את העולם כולו - הספורט", אמר דנון והוסיף, "היום אנחנו מדליקים את אותו לפיד שכבה באולימפיאדת מינכן, לפיד התקווה נגד המסיתים לטרור והשואפים לשפיכת דמים. לא ניתן לטרור לנצח".

מיכל שחר הוסיפה, "הרוע והטרור שהביאו למותו של אבי ושל הספורטאים הישראלים רק התגברו מאז היום הנורא ההוא במינכן לפני 44 שנה".

"האו"ם, כמו המשחקים האולימפיים, מסמלים את התקווה שאומות העולם ידעו לעבוד יחד למען עתיד טוב יותר. אני רואה את הפיגועים הקשים בישראל וברחבי העולם, כמו גם בגרמניה בימים האחרונים, וכולי תקווה שדבריי יעודדו את מדינות העולם לשים את הפוליטיקה בצד ולהתאחד נגד הטרור באשר הוא", אמרה שחר.

באירוע השתתפו שגרירים מכל רחבי העולם, אנשי או"ם ובכירי הקהילה היהודית, אשר צפו בהקרנה מיוחדת של הסרט "יום אחד בספטמבר" של הבמאי ארתור כהן - שזכה באוסקר לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר לשנת 2000.